6 Mart 2018 Salı

Atıştırmalık #39 (Son İzlediklerim - 6 Film Birden)

Heathers -  Michael Lehmann (1988)



Beğenmedim ya, kara mizah severim de filmi pek sevmedim. Seksenler Amerikan lisesi pop klibine cinayetler dizisi eklemişler. Kötü değil aslında konu da fena değil de niye sevmedim bilemedim :).

North By Northwest - Alfred Hitchcock (1959)



Hitchcock'a bayılıyorum, güzel sıkılmadan izlenilecek bir film daha ve Cary Grant'ın o ikonik sahnesini Emir Kusturica'nın Arizona Dream'inde de izlemenizi öneririm. İkisini de izleyenler sanırım bir tebessümle bu yorumu okuyorlar şu an :).

Phantom Thread - Paul Thomas Anderson (2017)



Daniel Day Lewis'da psikopat bir hava var, her izlediğimde hafiften yusuf yusuf olmuyor değilim. Sağ olsun Anderson da müziklerle gerilimi düşürmemiş. Ara ara komik olması da güzeldi de film neydi ne oldu. Başlarken moda dünyasındaki entrikaları izleyeceğimi sanırken sonunda saplantılı bir aşk hikayesine dönüştü. Filmi sevdim, fena değildi. Sıkılmadan izledim. Sevgili Gürültücüğümün dediği gibi ama fazla abartmaya bence de gerek yok :/. Jennifer Lawrence'ın dediği kadar da değil tabi :). Jen'e bayılıyorum ve yeni filmini de merakla bekliyorum bu arada, gerçi daha izleyemedim Mother'ı bile hala ama olsun :).

The Florida Project - Sean Baker (2017)



İzlediğim ikinci Baker filmi ve yine çok sevdim. Moone ile toplu konutlarda tek odalı evlerde yaşayan insanların dramı, işte Amerika'nın çok da gösterilmeyen ama belki de en çok yaşanılan yüzü. Sonlara doğru film içinde dolduğunuzu aslında renklere rağmen yüreğinize bir ağırlık çöktüğünü o küçük kız ile annesinin son sahnelerinde fark ediyor ve ister istemez gözlerinizde yaşlar ile filmi bitiriyorsunuz. Baker dramın dozunu müzikler, renkler ve tabi ki baş karakter o sevimli minik yeteneğin hayat enerjisiyle dengelemiş. Kendine has yöntemleriyle çok başarılı bir iş çıkarmış Baker. Ben çok sevdim :).

Patti Cakes - Geremy Jasper (2017)



Çok sevdim, bayıldım. Hip hop ve rap sevmiyorsanız hiç bulaşmayın (ya da bulaşın eğlenceliydi, belki seversiniz)  ama birkaç şarkı bile dinliyorsanız çok eğleneceksiniz. İzlerken aklıma Iggy Azelia ve Work şarkısı geldi. Zaten bir gönderme de vardı filmde kendisine. Güzeldi, sevdim.

Ingrid Goes West - Matt Spicer (2017)



Aubrey Plaza'yı çok seviyorum ve sebebi özellikle Parks and Recreation tabi ki ama Safety Not Guaranteed de yine sevdiğim bir bağımsız filmi. Filmi de çok merak ediyordum, Olsen'lardan Elizabeth'i de severim :). Bu filmde birçok mesaj var ve hepsi güzel aslında. Sosyal medyanın pek tartışmadığımız ama bizi belki de tahminimizden fazla etkileyen diğer yüzünü gösteriyor bize, sonu da hoş ve manidardı. Ben bu filmi de sevdim :).

Özlemişim Amerikan bağımsızlarını izlemeyi, özellikle bu türlerde. Son iki film o yüzden çok iyi geldi ve lütfen bana benzer türlerde bağımsız güzel filmler önerin :). Siz en son neler izlediniz, yorum bırakmayı unutmayın :).

18 yorum:

  1. Phantom Thread yorumuna kesinlikle katılıyorum, beklentim epey yüksekmiş ama fazla abartıya gerek yokmuş gerçekten de. Fakat izletiyor kendisini :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle valla güzel özetlemişsin canım benim 😘, öpüyorum seni 😀

      Sil
  2. hiçbirini izlememiş olmam :D yalnız Ingrid goes west bana fena halde simsi çağrıştırdı görseliyle. sims oynayasım geldii :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahahah, hakikatten ben de bir yerden tanıdık diyorum oradan demek :):):)

      Sil
  3. Florida project var bende sırada izlenecekler arasında.
    Liste güzel olmuş yine, tam öneri makinesine yakışırından ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O film çok güzel ya ben bayıldım <3

      Teşekkürler tatlım <3

      Sil
  4. Phantom Thread'ı izlemedim, şu an onu merak etmekteyim.

    YanıtlaSil
  5. acil magnolia izlemelisin diyorum bu kadar hahahha

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahaha, bu filmi de senden ötürü öne aldım onu da alırım umarım bayadır erteliyorum :).

      Sil
  6. adama bayıldığım halde La Casa De Papel'i bitiremedim, bunları bi on yıl içinde izlerim sanırım :P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dizi bir süreç ya daha uzun sürede bitebiliyor, film tek kullanımlık :):).

      O dizi nasıl baya bir duymaya başladım?

      Sil
    2. Auvv! Hemen şuan aç başla :)
      Ayrıca Alvaro Morte <3 <3 <3

      Sil
    3. O kadar diyorsun, şu aralar dizi izleyemiyorum ama başlayayım bir ara :).

      Sil
  7. Dün The Disaster Artist'i izledim. Çok eğlendim, çok güldüm. Hi Mark sahnesinde nefesim kesildi gülmekten :-)

    Jennifer'ın film yorumunu bilmiyorum. Ne demiş?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dimi çok eğlenceli film :). O sahne de çok komikti gerçekten :).

      İşte katlanamamış izlemeye kapatmış filmi :).

      Sil
  8. Florida Project'i izlerken o kız çocuğunu bir şey olacak diye elim yüreğimde izledim resmen. Zaten o ağladıktan sonra kendimi tutamadım onunla ağladım ben de.
    https://bugunneizliyoruz.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O çocuğun son sahnelerdeki o ağlaması beni de bitirdi, dolmuşum boşaldım gerçekten :(. Güzel filmdi :).

      Sil