23 Ocak 2018 Salı

Loving Vincent - Dorota Kobiela, Hugh Welchman (2017)


100 ressam tarafından çizilen gözlere şenlik müzikleri kulaklarınızın pasını silecek Van Gogh'u sevmeseniz ilginiz olmasa bile filmine hayran kalıp resimlerinize başka bir gözle bakmanızı sağlayacak harika bir film, Loving Vincent.

İçe kapanık ve psikolojik sorunları olan henüz tanınmamış bir ressam, Von Gogh olmadan önceki Vincent bu filmde izlediğimiz. Ölümünün ardından ellerine geçen mektubu sahibine ulaştırmak isteyen bir postacının oğluna verdiği görev ile Vincent'ın intiharına kadar olan zamanı ve onu intihara sürükleyen sebepleri açıklamaya çalışan Armand, Vincent'ı başkalarının gözünden yeniden yazıp çizecektir.


Film boyunca Van Gogh'un eserlerine bir saygı duruşu var ve ana renk tabi ki sarı ve mavi. Gogh'un resimleri film ile yaşıyor ve siz buna karşı koyamıyorsunuz. Bir yandan hikayenin akışını merakla takip ederken bir yandan da çizimlerin güzelliğini hayranlıkla izliyorsunuz. Bir de buna harika müzikler eklenince gözlere kulaklara şenlik bir film çıkmış ortaya. Hala izlemediyseniz veya izlemeye karar veremediyseniz zaman kaybetmeden hemen izleyin Loving Vincent'ı :).

26 yorum:

  1. Çok istiyorum filmi izlemeyi ama sinemada kaçırdım internetten izlemek için bekliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnternette var aslında 😊.

      Bence çok seversin filmi, tam senlik gibi bir de bol bol sarı olunca 😊

      Sil
    2. Ben inatla bulamadım :( Link varsa bana bi mail atar mısın ?
      Tabii canım sarı kalp ben

      Sil
  2. Tam da kardeşimle bugün gitsek mi diye düşündüğümüz sırada yorumunu gördüm ve artık hiçbir çekincem kalmadı. Teşekkürler :')

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayy nasıl mutlu oldum, ne güzel denk gelmiş. Hemen gidin bence çok güzel bir film :).

      Sil
  3. Ben yanlislikla yorumunu yayinlaya bascagima sile bastim cok ozur dilerim:( o yuzden buraya geldim cevap vermeye. loving vincent'i izleyecegim oncelikle aklimda. Lanthimos konusuna gelirsek benim cok sevdigim bir yonetmendi ama son durumlarla sallantida tahti. Bakalim sen neler yazacaksin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahaha, olur öyle arada, kısmet :).

      Sadece cevap vermeye gelme, her zaman bekleriz :).

      Demek beğenmedin filmi. Çok çelişkili yorumlar okudum film hakkında, ben de cesaret edebilirsem izleyeceğim bir ara, çok merak ediyorum filmi :).

      Sil
    2. Yaa ben okuyorum hep ama yazamayabiliyorum işler yogunlasinca:(

      Sil
  4. Çok merak ettiğim filmlerden. Mutlaka izleyeceğim. Tablo gibi film nasıl oluyormuş görmek istiyorum :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzle izle, çok güzel film :). Hah onu iyi dedin, gerçekten tablo gibi bir film :).

      Sil
  5. Ne güzel bir film önerisi!
    sevgiler,

    YanıtlaSil
  6. Bu film buraya gelmedi o yüzden de internete düşmesini bekliyorum. Bir çok yerde telif sebebiyle kaldırılmış. Bulursam hemen izleyeceğim ♥
    Önerine sağlık önericim :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senin de tatlı diline sağlık Şebocum <3<3 :). Mutlaka izle filmi, çok seversin :).

      Sil
  7. Nette denk gelmedim ben de güzele benziyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel güzel mutlaka izleyin :). Keyifli seyirler :).

      Sil
  8. Bu sene Coco ile yarışacaklar gibi gözüküyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Coco'yu izlemedim ama bu film güzel yarışır :).

      Sil
  9. Yanıtlar
    1. İzle canikom, kaçmaz senden bu film zaten :).

      Sil
  10. Aslında filmi izlerken mektuplardan oluşan bir kitabı var mı diye düşünüyordum, belki de vardır ve kitap dediğin kitaptır :).

    Filmi güzel ve bence sen de izlesen hem müziklerine hem kendisine bayılırdın gibi geldi :).

    YanıtlaSil
  11. Ben bu filmi çok merak ediyordum ama hala izlemedim.Doctor who dizisinin bir bölümünde kendisinden alıntılar yapılmıştı o zamandan beri ilgimi çekmekte...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel bir film, pişman olmazsın gibi geliyor :).

      Sil
  12. Sinemada izleme şansım olmadı ama listemde :-) Yazı için teşekkürler!

    YanıtlaSil