2 Ağustos 2017 Çarşamba

Puslu Kıtalar Atlası - İhsan Oktay Anar (Yarıyıl Reading Challenge 2017)

Kötü bir espri ile başlayacağım hazırlıklı olun, Puslu Kıtalar Atlası artık benim için puslu bir kitap değil gayet net bir kitap, böğkkk :).

Merhabalar, nasılsınız? Espri (?) sonrası değil, genel anlamda :). Ben sayenizde çok çekindiğim bir yazarı okuma şansına eriştim. Elimde yıllarca kitabı olan ama bir türlü elimin gitmediği bir yazar Anar'ın, Puslu Kıtalar Atlası'nı, meydan okuma için Okuyan Muggle önerdi ve 19 kişi bu kitabı meydan okuma için oku dedi. Tüm çekincelerime rağmen kitaba başladım ve o 19 kişiye tek tek teşekkür ettim çünkü sayenizde çekincelerimden ötürü böyle güzel bir kitabı okuyamayacaktım ya da çok geç okuyacaktım. Hem sizin istediğiniz hem de benim okumak istediğim bir yazar olan İhsan Oktay Anar'ı da meydan okuma vesilesiyle okudum ve çok mutluyum. Bir yazarı daha tanımanın verdiği o gururla artık elimdeki kitabı Suskunlar'ı da en kısa zamanda okuyacağım. Bu kitabı bildiğiniz gibi kütüphaneden aldım bknz. Kütüphane Günlükleri.



4. Kendin için seçmediğin önerilen bir kitap.

Benim gibi çekinenler varsa diye ki eminim var bir liste hazırladım, neden çekinmemeniz gerektiği hakkında. Belki bazı nedenlerden okumayı erteleyenler vardır (misal ben) onlar için birkaç maddede yazardan korkmamanız ve hemen başlamanız gerektiğini kendimce anlatacağım. Lafı uzatmadan başlayayım, sonra kitap hakkında genel yorumumu yapacağım.

1. Eski kelimeler gözünüzü korkutmasın. Alışmanız uzun sürmeyecek. Sonrası kolay anlaşılır, açık ve net, anlamadığınız bilmediğiniz kelimeler olacak ama kitap sizi asla yavaşlatmayacak.

2. Kitap su gibi akıcı. En çok korktuğum şey eski kelimelerin olması ve akıcı olmamasıydı ama iki korkum da fos çıktı. İlk 30 sayfa alışma süreci sonrasında kitabı zamanın nasıl geçtiğini anlamadan bitiriyorsunuz.

3. Mekan ve zaman padişahların paşaların olduğu bir zaman Konstantiniyye'de ve hiç olmadığı kadar ilgi çekici yaşamlar, hikayeler hikayeler. Yine sıkılacağım diye dert etmeyin.

4. Büyülü gerçekçilik, fantastik, bilim kurgu her şey bu kitapta. Mekan ve zamana o kadar yakışmış ki.

5. Hikaye içinde hikayeler ve hepsi de kendini merakla okutturuyor. Birbiri ile bağlantılı iç içe geçmiş hikayeler, efsaneler, mitler her şeyler. Dolu dolu yan hikayelerin bile ilgi çekici olduğu güzel hikayeler. Her karakterin kendine özgü ilginç hikayeleri zevkle okuyacaksınız.

6. Kitabın içinde güzel de bir mizah var, sizi memnun edecek. Sıkılmanıza fırsat vermeyecek.

Biliyorum ki başkası ne derse desin insan yine bir korkusunu yenemiyor ilk başta ve okumadan karar veremiyor o yüzden meydan okuma veya bir tetikleyici unsurla siz de bu kitaba başlayın aslında bu korkuyu aşmanın tek yolu bu. Kitabı sevmeseniz bile yukarıdaki gibi çekinceleriniz varsa bunları yıkmak için bile okuyun :).

Sonuç olarak bu kitap hikayelerden oluşuyor ve hakkını her türlü veriyor. Güzel bir macera okuyoruz aslında. O kadar güzel bir kurgu var ki ne olacak diye merakla okuyorsunuz. Elinizden bırakamıyor bir bölüm bir bölüm daha derken kitap bitiveriyor. Yazara boşuna usta deyip bu kadar övmüyorlar o kadar dolu bir kitap ki zevkle okudum. Güzel sorular soruyor ve anlattığı satırlarda bize şu fikri veriyor ya biz de bir adamın düşündeki bir karakter isek? Bir yazarın düşüncesinde yaşayan bu karakterlerden ne farkımız var? İşte sırf bu yüzden bile Puslu Kıtalar Atlası okunur, sevilir. Bu düşünce bana bazı filmleri hatırlattı, yazarın yaşayan karakterlerini izlediğimiz filmleri. Kitabı bir kez daha sevdim. Kısaca çok sevdim ve sayenizde korkularımı yenip güzel bir kitap okudum. Meydan okumanın dördüncü maddesi kendin için seçmediğin önerilen bu kitap beni oldukça memnun etti, hepinize teşekkür ediyorum iyi ki böyle bir anket yapmışım <3 ve böylece meydan okumada bir maddenin daha üstü çizildi. İlginç ayrıntı ise kitap doğduğum yıl yazılmış :).

Öneri Makinesi Yarıyıl Reading Challenge 2017

Yarıyıl Reading Challenge 2017 Katılanlar Listesi

Öneri Makinesi Goodreads Hesabı

30 yorum:

  1. Ben de ankette bu kitabı seçmiştim, beğenmene sevindim :) Bu arada esprini sevdim ;) Madde madde yorumlama tarzını da seviyorum, söylemeden geçemeyeceğim ^_^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Demek biri sendin, teşekkür ederim :).

      Teşekkürler, kötü esprileri seviyorum :). Senin mimin için de hazırlık olmuş oldu :).

      Madde madde iyi oluyor dimi, ben de seviyorum :).

      Sil
  2. Sevmişsin :) Bir İhsan Oktay Anar sever olarak buna çok sevindim.. Fotoğrafta gördüm, Sevgi Soysal okuyorum şimdi, neden bu kadar geç keşfettim bilemiyorum. Yeni Şehirde Bir Öğle Vakti'ni okuyorum ve okudukça insanları, duyguları tarifine hayran kalıyorum... Fotoğraftaki Sevgi Soysal kitabını okudun mu ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de çok sevindim, korkuyordum günlerce elimde kalacak diye ama çok iyi oldu böylesi :).

      Ben de ona geçtim şimdi :). Okuduğum dördüncü kitabı diyebiliriz daha önce Tutkulu Perçem/Hoş geldin Ölüm'ü okudum ama Hoş geldin Ölüm yazarın tamamlayamadan öldüğü bir kitap o yüzden. Bir de Tante Rosa'yı okudum ki en sevdiğim kitabı şu ana kadar, bayılıyorum ve kesinlikle öneririm. Yürümek ise şimdiye kadar güzel gidiyor, akıcı ve tespitler dediğin gibi çok güzel. Kadın ve erkek normlarını çok güzel anlatıyor. Zaten kitap bir ara toplatılmış, bitince yorumumu yazarım yine ama şu ana kadar güzel gidiyor :).

      Okuduğun kitabı ben de çok okumak istiyorum. O da yazarın en çok sevilen kitaplarından :). Sevgi So

      Sil
    2. Ayy yarım kalmış, devam edeyim :). Sevgi Soysal güzel yazar, okumalı :).

      Sil
    3. Bunu bitireyim, bir müddet bu yazardan ilerlerim diye düşünüyorum.. Konuşuruz yine üstüne :)

      Sil
    4. Aynen yaz yaz konuşalım :)

      Sil
  3. Çok sevdiğim kitaplardan biri. Yazarın diğer kitaplarını da okumak istiyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de çok sevdim :). Benim elimde Suskunlar var daha önce erteliyordum ama şimdi hemen onu da okumak istiyorum :).

      Sil
  4. Benim de ankette oy verdiğim kitaptı. Çok da güzel yorumlamışsın kalemine sağlık.
    Bir 20 sayfa falan okudum ama anlamadığım o kadar fazla kelime oldu ki sonra okurum diye bıraktım kenara. Gözüm korktu evet ama anladığım kadarıyla "devam et sibelynka" diyorsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler :).

      Aynen öyle diyorum, ilk otuz sayfa en fazla alışma süresi sonrası o kadar akıcı ki iki günde bitirdim diyebiliriz kitabın büyük kısmını. Ben sevdim ama hoşlanmayanlar da var ama güzel bir macera kitabı da diyebiliriz :). Bir şans daha ver bakalım ne olacak ben de merak ettim :).

      Sil
  5. Bu kitaba nedense herkes on yargili ben de bir filmde gorup merak etmistim ama senin soyledigin nedenlerle vazgectim. Eger denk gelirsem alip okumayi isterim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kütüphane varsa oraya bak, ben öyle buldum iyi oldu :). İlk otuz sayfa falan alışman sürüyor sonrası akıp gidiyor, en azından benim için öyle oldu. Umarım sen de severek okursun :).

      Sil
  6. Ben sevmiştim bu kitabı.Okurken insanı içine alan değişik bir kurgusu var.Emeğinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle, ben de çok sevdim :). Teşekkür ederim :).

      Sil
  7. Ben de ne zamandır cesaret edemiyorum, kesin başlarım :)

    YanıtlaSil
  8. benim beklentilerimi çok ta karşılamamıştı ama :( sevmene sevindim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de sevindim :). Sevmeyeceğim akmayacak diye korkuyordum ama korktuğum gibi olmadı neyse :). Teşekkürler :).

      Sil
  9. anar, izmirde pek sevilen bir felsefe hocası. istanbula hiç gelmeden istanbulu yazmış. pek sayılan biri. diyosun kiii, korkularınızın üzerine gidiiin :)

    YanıtlaSil
  10. Ben de kitabın basılmasından bir yıl sonra doğmuşum :D Yorumun biraz içimi ferahlattı :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayy kıyamam nasıl genç, yaşlanmış hissediyorum kendimi siz böyle yazınca :)

      Aynen korkacak hiçbir şey yok, gayet sakin alışma sürecini atlatıp sonra kitabı elimizden bırakamıyoruz :).

      Sil
  11. Arkadaşım çok sıkıcı demişti. Bende okumaya cesaret edememiştim. Kitap hakkında yorumunu okuyunca bir cesaret geldi. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben çok zevk aldım ya korkmama rağmen :). Sen de bir şans ver bence :).

      Sil
  12. Gerçekten çok sevindim ben de korktuğum gibi bir kitap olmadığı için :).

    YanıtlaSil
  13. Ya ben de senle ayni zamanda bitirdim ama firsatim olmadi yazmaya. Ben kitaba ba yil dim. Neden bukadar gec kalmisim dedim. O kadar akiciydi ki epeydir bukadar hizli kitap okudugumu bilmiyorum. Siradan hayatlari anlatmasi beni daha da cezbetti. Simdi en yakin zamanda diger kitaplarina yumulucam.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de çok sevdim, korktuğuma değmedi :). Elimde bir kitabı daha var, onu da en yakın zamanda ben de okumak istiyorum :).

      Sil
  14. bende bu yazarın kitabını okumaya çekiniyorum bir heves bakaacağım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çekindiğin gibi değil hiç ben de çekiniyordum ama sonra bir kitabını daha okudum yine de bu kitabın yeri ayrı :).

      Sil