4 Haziran 2017 Pazar

Yazın Okumayı Planladığınız 6 Kitap (Pazar 6'lısı)

Ayy yine güzel bir pazar altılısı. En sevdiğim şey okuyacağım kitapları seçmek ve almak :). Şu alışveriş sitelerinde sepete kitap seçmekle uğraşan, o siteden bu siteye koşan nerede kampanya var takip edip sürekli liste yapan kişi benim :). Zamanımın önemli bir kısmını bu uğurda harcayabilirim ki harcıyorum da :). Çok seviyorum kitap seçmeyi, bakmayı. Anlayacağınız gerçekte fuar,kitapçı ve sahaf gezmek kadar internette de bu tutkumu sürdürüyorum :). Okuyacak kitabımın olması bir şeyi değiştirmiyor çünkü ben her zaman daha fazla okuyacak kitap bulabiliyorum :). Ahhh okuyacak çok kitap var :). Yine de şikayetçi değilim :). Kitaplık Kedisi'nin bir sözü vardı çok hoşuma gitmişti; "Okunmayı bekleyen kitaplarımı asla bitiremeyecek olsam da (hesapladım ömrüm yetmiyor) hala kitap alıyorum." İşte kitap sevgimin özeti :). Gerçi çok (abartılacak kadar değil, mütevazı derecede) okunmayan kitabım olmasa da (eğer genç ölürsem durum farklı), ben de iflah olmaz bir kitap alıcısıyım :). Almayı, keşfetmeyi seviyorum; sanırım bütçem elverdikçe de devam edecek bu tutku :). Şimdi de sizlere işte bu okunmayı bekleyen kitaplarımdan bir liste yazacağım.


1. Faust - Goethe


Çok sevdiğim bir hocamın önerisiyle okumak istediğim bir kitap ama Goethe de zaten okumak istediğim bir yazar. Kitaplığmda bulunan bu güzel eseri hemencecik okumak istiyorum zaten yakın zamanda okumak planlarım arasındaydı :).

2. Richard Brautigan'ın Okumadığım Tüm Kitapları


Ahhh resmen yazarla aşk yaşıyorum, çok sevdim elimde ne varsa hepsini tükettim kalanları da hemen alıp okumak istiyorum. Hatta bir tanesini sipariş ettim bakalım ne zaman gelecek (gelmedi). Bazı kitapları da satış dışı, tükenmiş :(. Onları da sahaflarda arıyorum :). Brautigan kitapları şu an elimde yok, kitaplar gibi elimde değil ama bu yaz okumadığım kitabı kalmasın istiyorum :).

3. Junky - William S. Burroughs


Bir diğer Beat kuşağı yazarlarından Burruoghs. Beat kuşağını sevince ardı arkası kesilmiyor ben de devam ediyorum. Bu kitap da okunacaklar listesinde bekliyor. Umarım diğer okuduğum Beat yazarları kadar severim :). Şöyle bir fikrim var, tüm beat kuşağı yazarlarını okuyup daha sonra bu kuşak hakkında kitaplar okumak gibi. Onları çok merak ediyorum, ne yer, ne içer, ne okurlar neden bu akıma yöneldiler vesaire :).

4. İtalyan Kızı - Iris Murdoch


Ayy seçenekler azalıyor ve benim daha bissürü bisssürü okumak istediklerim var ne olacak şimdi. Neyse sıradaki kitabımızın arada kaynamasına izin vermeyip tekrar kitaba döneyim. Yazarı özellikle Eren'in blogunda çok görüyordum sahafta bulunca da alıverdim :). Arka kapak yazısı fazlasıyla merak uyandırıcı. Umarım bu kitap da su gibi akıp gider, tadı damağımda kalır :). Hatta Yarıyıl Reading Challenge'mda bu kitabı önce okursam listeye bir maddeye ekleyebilirim çünkü uyuyor :).

5. Karakter Taciri - Şebnem Şenyener


Yıllardır kitaplığımda durur ama hiç yeltenemedim okumaya nedense. Bir de hiç yorumunu da görmedim. Okuyanlarınız varsa yorumlarınızı bekliyorum çünkü okumam için bir desteğe ihtiyacım var gibi hissediyorum :). Can Yayınları'nın beş lira kampanyasının ilk dönemlerinde aldım, hala bekliyor :).

6. Sırça Fanus - Sylvia Plath


Çeviri şiirlerini okuduktan sonra biraz uzak durduğum bir yazar. Bu kitabı da çok sevilenlerden, şiir kitabıyla beraber aldım beni bekliyor ama yaz için uygun seçim olmayabilir :). Bir de bu aralar en iyi hallerimde olmadığımdan elime almaya çekinsem de yine de bir okuyasım da var :). Karışık haller yani.

İşte benim okumak istediğim kitaplardan bazıları. Siz neler okuyorsunuz? Bu kitapları okunuz mu? Hangileriyle ilk başlamalıyım? Önerilerinizi ve yorumlarınızı merak ediyorum. Güzel bir yaz geçirelim, mutlu kalın :).

15 yorum:

  1. Kitap almaktan ben de vazgeçemiyorum :D
    İçlerinden Sırça Fanus'u okudum, bence güzeldi. Faust konusunda emin olamıyorum lise ya da ortaokulda okumuşsam da hatırlamıyorum :O

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitaplar kitaplar <3<3

      Goethe iyidir ya :). Bu arada yarıyıl reading challenge da dördüncü madde için önerini bekliyorum :).

      Sil
  2. İçlerinde okuduğum kitap maalesef yok ama benim de yaz listemde Goethe var :)

    YanıtlaSil
  3. Çok teşekkürler :). Aynen bol okumalı günler <3

    YanıtlaSil
  4. ben de yaz için kitaplarımı satın aldım bana bakıyorlar önce beni oku diye :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman seni de bekleriz 12 kitaplık meydan okumamıza :). Belki yardımcı olur :).

      Sil
  5. Umarım yaz mevsimi hepimiz için hayırlı olur. Yarı Yıl Reading Challenge'ı unutmadım ama Kadıköy Fuarı'ndan sonra hazırlayacağım listemi ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de öyle umuyorum :). Süpersin, fuarda ne güzel kitaplar keşfedersin şimdi :).

      Sil
  6. Bu uğurda eşimin sepet havası çalması yakındır. Adamın gözüne soka soka almaya başladım artık. İyice aştım kendimi ya sonumu Allah'ım hayretsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :):). Kitap iyidir, güzeldir :). Keyifli okumalar.

      Sil
  7. Şimdi kitap alışveriş diyetindeyim.Bir ara internette indirim denk geldikçe alıyordum da alıyordum ama alma hızıma göre okumam yavaştı.Çok alınca ben de bu durum oluyor seçemiyorum az beğeneceğimi önce okuyayım çok beğeneceklerim sona kalsın hesabı halbuki her zaman tatlıyı önden yerim :D

    Hepsini keyifle okuman dileğiyle ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haha, ne güzel anlatmışsın okuma serüvenini :). Ben de bu aralar elimdekileri eritmeye devam ediyorum :).

      Teşekkürler, hep birlikte :).

      Sil
  8. Faust'u ben de okumayı çok istiyorum, hatta bana da çok sevdiğim bir hocam Almanca bir baskısını hediye etmişti :D Onu okumadan çevirisini okumayı planlıyorum yalnız zira büyük bir eser ve Almancamın yetersiz gelmesinden korkuyorum. Goethe'den Genç Werther'in Acıları'nı şiddetle tavsiye ederim okumadıysan. O kitabı da harikadır. Sırça Fanus'u ben de çok merak ediyorum ama daha elimde bile yok, yakın zamanda almayı da düşünmüyorum hatta :D Belki senin yorumundan sonra okumaya yeltenirim :D Bol okumalı bir yaz olsun hepimiz için ^.^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayy çok iyi ya, Almanca'dan da okursan güzel olur kesin :). O kitabı biliyorum elimde Faust var Faust bitince onu da okumak isterim.

      Ben de umarım kısa zamanda okurum, ama moral motivasyonum iyi mi olunca kötü mü olunca bilemedim. Baya korkuyorum kitaptan :).

      Sil