11 Mayıs 2017 Perşembe

Atıştırmalık #15 (3 Film)

Bir şey diyeceğim nisanda o kadar film izlememiş o kadar izlememişim ki, bu ay açığı kapatayım dedim ama zor yetişirim çünkü o kadar izlememişim yani. En azından bir iki dizi bitirdim bu da bir şey. Yine son zamanlarda izlediğim filmlerden kısaca derledim, bakalım siz hangilerini izlediniz? :).

Silence - Martin Scorsese (2016)




Ayy ne reklamı yapıldı ne, ben de dedim eksik kalmayayım, izleyeyim denk gelirsem hala izlemedim demem diye :). Yani sondaki bir diyalog hariç benim ilgimi çeken bir film olmadı. Tarihi filmleri sevmem zaten genelde bu filmi de sevdim diyemem. Yine de hristiyanlık, yahudilik, müslümanlık, budizm ya da başka bir din fark etmez; herkesin özgürce inancını istediği gibi yaşayabildiği bir yer istiyorum. Sanane ondan bundan herkes kendine baksın. Bu filmdeki işkenceler; fiziksel ve psikolojik gerçekten çok zor.

Rear Window - Alfred Hitchcock (1954)




Valla bu adamı seviyorum, çok iyi :). Canım Hitchcock seyretmek istiyor arada mesela bazen Godard izleyesim gelir onun gibi. Neyse ki ikisinin de bolca filmi var :). Bu filmde de bacağı kırılan baş karakterimizin sıkıntısını gidermek için internette dolaşıp netflixten dizi izleyemeyince tiyatroya taş çıkartan komşularının hayatlarını arka pencereden izler ve şüpheli bir durumla karşılaşır. Zaman zaman sevgilisi, hemşiresi ve dedektif arkadaşından yardım alarak bu şüpheli durumu çözmeye çalışır. Yine gerilim ve komedinin dozu beni kendine hayran bıraktı. Yine iyi bir çocuk olursanız yönetmeni bu filmde de görebilirsiniz :). Söylemeden edemeyeceğim Grace Kelly'nin zarafeti, güzelliği ve moda anlayışı gerçekten müthişti :).

The Man From Earth - Richard Schenkman (2007)




Coherence'ı izlediniz mi bilmiyorum ama o tarz bir film. Bence Coherence bu filmden daha iyiydi gerçi ama bu da güzel. Böyle birkaç akademisyen, arkadaşlarının aniden işini bırakmasını merak ederken gitmeden bir veda kutlaması yapmak isterler ama arkadaşlarının gidiş nedeni onları başka dönemlere götürecek, birçok konuyu konuşacak ve sorgulatacak, geçmişten merak ettikleri soruları sorup beyin fırtınası yapacaklar. Oturduğun yerden bilim kurguyu çok yaratıcı buluyorum ve bu zaman kavramı resmen kafamızda, hiçbir alet edevata gerek yok, bir buçuk saatliğine her şeyin mümkünatına inanıp sohbet edebiliyorsunuz işte. Daha inandırıcı olabilirdi bence, yine de gerçekten ilgili akademisyenlerle bilim kurgu yazsak nasıl olurdu diye düşünce aşamasını yazsan ve filme alsan böyle olurdu herhalde ama güzel, izleyin yani :)

13 yorum:

  1. Arka Pencere filmini her rastladığımda izledim. Kimseler adama inanmıyordu :))) Ama adam doğruyu söylüyordu. Sonunda Grace Kelly de inandı; ama çok heyecan da yaşadı :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dimi, ama sevgilisi inandı ya baştan beri :). Sonuna da çok güldüm ben, tam tahmin ettiğim gibi :).

      Sil
  2. The Man From Earth'ü izlemedim ama hemen not alıyorum.

    * "Netflix'ten dizi izleyemeyince..." süperdi, hala gülümsüyorum :p

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa o film tam senlik, ben izledin sanıyorum. Seversin gibi geldi :). Teşekkürler :). Arada iyi espri yaptığım oluyor :).

      Sil
  3. Rear Window'u izledim, gayet iyiydi. Diğer ikisini de listeme aldım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben özellikle son filmi daha çok beğendim ama ilk filmi de sevenler var :). Umarım keyifle izlersin :).

      Sil
  4. Son ikisini izledim, özellikle arka pencere çok iyi bence, iyi seyirler:)

    YanıtlaSil
  5. Sen yine de merak ettiysen bir izle bence, kendin karar ver, seveni de çok çünkü 😄 Rear Window çok iyi gerçekten, diğeri de iyi☺️

    YanıtlaSil
  6. The Man From Earth'ü sevmiştim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de sevdim, yine de biraz daha inandırıcılıkta zorlanabilirdi ama fikir güzel film de güzel olmuş :). Coherence'ı izlemediysen onu da öneririm aynı tatta, ben hatta onu daha çok sevdim :).

      Sil
  7. ilk iki filmi ben de izlemek istiyorum. Ben de aylar sonra bu ay iyi ve çok film izliyorum. Özlemişim resmen. Üşenmezsem bloguma da yazarım :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayy çok iyi ben de yine bir durulma var, kitap okuyorum bu aralar :). Bloguna yaz yaz :):).

      Sil