9 Mart 2017 Perşembe

Atıştırmalık #9 (Biraz Nostalji)

Bu sefer atıştırmalığımız biraz nostaljik :).

Taxi Driver - Martin Scorsese (1976)




Güzel film, Robert De Niro eski aşkımdır Al Pacino için bıraktım :). İzledikten sonra "Are you talking to me?" deme garantili :).

The Birds - Alfred Hitchcock (1963)



Sizce kuşlar insanlara zarar vermeyen oradan oraya uçan varlıklar mı? Dünyayı sadece ve sadece güzelleştirmek için mi buradalar? Göç ederken sessizce oradan başka bölgelere mi giderler? Çocuk düşmanı değil de çocuk dostu mu? Kana susamış toplu halde gezen çete değiller mi? Bu filmi izlemeden karar vermeyin çünkü kararınız değişebilir :). Beğendim beğendim, arada baya eğlendim de :). Ya bu adam bu imkanlarla böyle filmler yapmışsa şu imkanlarla neler yapardı ben görmek isterdim.

Psycho - Alfred Hichcock (1960)



Sanırım izlediğim korku filmi adı altında geçen filmler tek Hitchcock'a aittir ama o da izlenir hani. Bu üçüncü filmim ve sanırım çoğunu izlerim yine. Tabi korku filmi hiç izlemedim diyemem ama bilinçli olarak çok nadirdir, sevmediğim tek tür sanırım. Müthiş bir filmdi bu siyah beyaz bir film. Gölgelendirmeler, ışığın kullanımı çok güzeldi. Oyunculuklar çok iyiydi hele ki Norman Bates karakterine bayıldım, süper bir filmdi. Eğer iyi bir seyirci olursanız Hitchcock'u bu filmde görebilirsiniz :).

Frenzy - Alfred Hichcock (1972)



Buram buram İngiliz kokan, aksanı, sokakları, evleri, Scotland Yard'ı ve patatesleriyle bir İngiliz filmi olmuş :). Öyle ki bana Agatha Christie romanlarını hatırlattı, adı da geçiyordu zaten. Pos bıyık Poirot dedektifimiz olmasa da polis memuru vardı :). Mizahi yanı da güçlüydü. Güzel bir film, özellikle Hitchcock severerdenseniz bu filmi kaçırmayın.

The Apartment - Billy Wilder (1960)



Başrol kadın oyuncusuna hayran kaldım maşallah çok güzel bir yüzü var söylemeden edemeyeceğim kendisi Shirley Maclaine olur, iyi bir oyun da sergilemiş :). Filmi çok sevmedim ne yalan söyleyeyim. Komik olması gereken yerlerde gülmeyince pek sevmedim herhalde. Türü romantik komedi dram. Sevdiğim de bir üçlüdür aslında. Kötü bir film değil, özellikle sonu çok tatlı :).


Öneri Makinesini Sosyal Medyada Takip Edin:

https://soundcloud.com/ms-m-5
https://www.tumblr.com/blog/mubblr
https://twitter.com/onerimakinesi

22 yorum:

  1. The apartment o senenin en iyi film oscarını alan bir filmdir :) Bende henüz yüklemiştim ama izlememiştim.
    Bu aralarda ikimizde feci filmlere takıldık haliba :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. The apartment dediğim gibi kötü değil ama pek sevemedim :). Psycho var bak o çok güzel :). Evet evet maşallah diyelim, nazar değmesin :).

      Sil
  2. Apartment benim çok sevdiğim bi filmdir. Billy Wilder <3

    hichcockların arasına izlemediysen vertigo da katılmalıdır:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de Billy Wilder'ın Some like it hot ve Sunset bulvarını çok severim özellikle sunset bulvarı harikadır. İzlemediysen önereyim ama kesin izlemişsindir seviyorsan 😄
      Vertigo da ilk izlediğim Hitchcock filmi o da güzeldir, severim ☺

      Sil
    2. izledim ama çok zaman oldu bir daha izlicem onları:) hatta yakında bir wilder gecesi yapayım kendime :D

      Sil
    3. Yap yap, bu filmler dışında önerin de olursa bekliyorum ☺

      Sil
  3. Süper bir liste olmuş. Hepsi birbirinden güzel ve klasik filmler.Yıllar sonra bile aynı keyifle izleniyor değil mi?

    *Hitchcock'un "The Birds" filmini çekerken oyunulara uyguladığı baskıyı okumuştum da onlar adına gerçekten çok üzülmüştüm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle, zaten klasik olduğu oradan belli hala izliyoruz ya da psycho gibi hikaye asla eskimiyor ya yeniden çevrimi ya da dizileri yapılıyor ☺
      Sanki öyle bir şey okumuştum ama hatırlamıyorum emin olamadım.

      Sil
  4. Çok teşekkür ederim, çok sevindim sevmene :).

    YanıtlaSil
  5. The Birds en merak ettiğim filmler arasında. Umarım gün izlemeye vakit bulacağım. Kalemine sağlık 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzlemelisin güzel film, ben teşekkür ederim güzel yorumun için :).

      Sil
  6. Siyah beyaz filmlere ön yargıyla yaklaşıyorum, bunu aşabilirsem hepsini izleyeceğim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aa gerçekten mi, ben bayılırım 😄 Bir şans ver bence.

      Sil
  7. Bir tane bile izlediğim filme denk gelmiyorum listende. NE kadar eksiğim varmış meğer :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok canım deme öyle 😄 Üzülmeye gerek yok, benim izlemediğim filmleri de sen izlemişsindir. Zaten bir liste geliyor yazacağım sana eminim benden çok izlediğin çıkacak 😂

      Sil
  8. Ya pshyco da beni.etkileyen bilinçaltım ı huzursuz eden birşeyler var. Gerçi filmin amacı gakiba bu ama hitchok seyirciyi nasık gereceğini iyi biliyor valla. Güzel filmler biraz da tehlikeli :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aa ilginç bir tespit, öyle bir etki bırakıyorsa gerçekten başarılı o zaman bu işte 😄

      Sil
    2. Evet başarılı bemce de :)

      Sil
  9. Senin de Al Pacino'cu olmana sevindim. Bu ay onunla ilgili okuduğum kitabın yorumunu yazacağım. Kendini daha yakından tanımış olacağız :-)

    Sapık, benim en çok sevdiğim filmlerden biri. Norman Bates karakterine hayran kalmıştım, tabii onu canlandıran oyuncuya da. Filmin finalindeki oyunculuk aklımdan çıkmıyor. Hala arada açar izlerim o sahneyi.

    Nostaljik filmler seviyorsan kardeşim bana bir film önerdi, ben de sana önereyim. Ben izlemedim ama kardeşim çok övdüğü için güzeldir diye düşünüyorum. 1961 yapımı Nüremberg Duruşması. İzlersen yorumunu yaz lütfen.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Al PAcino'yu çok seviyorum ama Robert'ın da yeri ayrı şimdi :). Bir kitabına kitapçıda denk gelip karıştırmıştım acaba o kitabı merak ettim, röportajları falan vardı içinde. Shakespeare hayranı olduğu yazıyordu.

      Sapık gerçekten çok iyi bir film, Norman Bates'i canlandıran oyuncu gerçekten çok çok iyi. Final sahnesi de dediğin gibi çok etkileyici. Müthiş bir film ya :).

      O filme de bakıyorum hemen, izlersem zaten yazıyorum atıştırmalığa :).

      Sil
  10. taxi driver çok severim ya :) "are you talking to me" :) wilder çok iyi yönetmen, jack lemmon ile hoş filmleri var. ayrıca, senin blog enfes valla. gözdelerimden zateen :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) çokk teşekkür ederim deepcim tonecum :). Çok mutlu ettin :).

      Sil