10 Şubat 2017 Cuma

Atıştırmalık #4

Children of Men - Alfonso Cuaron (2006)






İzlemekte geç kalınmış bir film. Çok güzel, etkileyici. Distopya türünde ama şu anki yaşadığımız dünyadan pek uzak olmayan bir film. Etkisinden kolayca çıkamadım, rüyama bile girdi :). Eğer izlemediyseniz ve ruh haliniz kaldırabilecekse bir bakın. Zira izlemesi kolay bir film değil. Bu arada başrolü ben daha önce neden izlemedim izlediysem neden hatırlamadım bilmiyorum ama artık takibimde, zira güzel oyuncu. Filmlerine baktığımda aralarında izlediklerim var ama bu rolle öne çıkıyor.

Ay ve Şenlik Ateşleri - Cesare Pavese




Klasik bir Pavese kitabı. Köy veya kasabada yetişmiş ama emeğiyle büyük şehirlere ülkelere gidip yaşayıp doğduğu yere dönen bir adamın hikayesi. Yine bir intihar ve ölüm var. Bu yazarın okuduğum üçüncü kitabı ve bu özelliklerin hepsi üç kitapta da var birinin kadın olması dışında. O yüzden okurken biraz sıkıldım ve kısa bir kitap olmasına rağmen çok yavaş ilerledi. Kitap kötü değil. Yazarın ölümünden önceki son kitabı. Pavese okumaya baya bir ara verebilirim ama hala merak ettiğim bir kitabı var ama ne zaman okurum okur muyum emin değilim. Bu kitabı da ukitapta takasla aldım, kendisi ilk takasım :). Devamı da geldi, onları da okudukça belirtirim :).

La La Land - Damien Chazelle (2016)




Sonunda izledim. Yani bir kere fena film değil ama bayılmadım. En çok da sonunu sevdim öyle olmamasını tercih etsem de. Çok abartılacak bir film değil ama eğlencelik izlenir. Bazı müzikal yerlerinde atlamak istedim çünkü pek sevmiyorum o tarz şeyleri ama dozundaydı. Ya gerçekten Ryan Gosling karizması diye bir şey var inkar edemem ve Emma Stone'u da o karizmatik sesi, turuncu saçlarını da zaten severim :). İyi de bir oyuncu. Bu performansı Easy-A'i de hatırlattı bana. Bu film de yapay dekor, ışık falan beni baya rahatsız etti açıkçası, tabi anlattığı şey bakımından normal ama yani. Ortalama eğlenceli, komik, aşklı bir film. Bence kesin oscarda bir ödül alır tam oscarın seveceği bir film. Ben de izlerken eğlendim,güldüm, üzüldüm ama çok çok etkilenmedim. Sonu başarılıydı orada biraz etkilenmiş olabilirim :). Çok seveni ve nefret edeni düşünürsek eğer kendimi ortaya koyabilirim sanırım.


Öneri Makinesini Sosyal Medyada Takip Edin:

https://soundcloud.com/ms-m-5
https://www.tumblr.com/blog/mubblr
https://twitter.com/onerimakinesi

19 yorum:

  1. La la land i ben de merak ediyorum. Hakkinda cok ovgu dolu yorumlar okudum. Bana gore bir seyi ne kadar abartirsan o kadar etkisini kaybediyir. Easy a cok hostu. Bakalim vakit olursa izlerim. Kitabin ortak konulari bende merak uyandirdi bedense o da aklimda. Ellerine saglik.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. La la land i çok gördüm ben de biraz daha görsem izlemeyebilirdim herhalde ben de soğuyorum ister istemez 😄 Pavese okumalı ☺

      Sil
  2. La La Land ı Emma'yı sedviğim için merak ediyordum. Şahane olmasa bile onun mimikleri ve sempatikliği için izlenebilir diye düşünüyorum. Distopya okumayı da izlemeyi de sevdiğime göre Children Of Men listeye eklendi bile. sevgileirmle :) :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen seni şaşırtmayacak son sahne hariç :), orada biraz yapmacık ve gıcık bulabilirsin benim gibi :), karakterinden kaynaklı tabi :). Yoksa yine tatlı kızımız :). Children of Men izlenmeli Cuaron çok iyi bir yönetmen.

      Sil
  3. Children of Men'i çok merak ettim :)) La La Land'ı Emma'yı sevmediğim için izlemiyorum. Bu arada La La Land'daki Emma Stone değil mi? Emma Watson'a teklif gitmiş ama reddetmiş diye biliyorum, keşke etmeseydi, o zaman gönül rahatlığıyla izlerdim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen Stone iyi ki söyledin düzelttim hemen, bak bilmiyordum teklif gitmesinde ama reddetmesine de şaşmamalı şahsen çok efsane bir film olduğunu düşünmedim. Çok sükse yaptı o ayrı :). Bu Emma'yı seviyorum ben ya, burada da güzeldi :).

      Sil
  4. la la landı izlemek istiyordum iyi oldu yorumlarınız :)

    YanıtlaSil
  5. Son Umut filmini izleyeli yıllar oldu. Etkileyici bir filmdir. Başroldeki arkadaş da çok etkileyicidir :-) Kendisini çok severim. ilk aklıma gelen filmleri Closer, Hepsini Vur, Kral Arthur. içerdeki adam'da yüzü pek görünmüyor ama o Film de çok güzeldi. Mutlaka izlemelisin.

    Emma Stone'a bayılırım ben. Oyunculuğuna ve güzelliğine hayranım. Kağıt Salıncak sevmem deyince çok şaşırdım çünkü Emma'yı sevmemek mümkün değil gibime geliyordu. Zevk meselesi. la la land'ı da müzikal sevmememe mutlaka izleyeceğim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Film arşivine bakıp Closer'ı gördüğümde hatırladım orada izlediğimi ama bu filmde baya öne çıkmış. Önerdiğin filmlere de bakacağım.
      Emma Stone'u ben de seviyorum, mimikleri güçlü sempatik bir oyuncu kendisi :).

      Sil
  6. pavese pek severim yaa. la la land izledim iyiydi ama çarpılmadım blueberry gibin :) ay şeyi izleseneee, julieta-pedro almodovar. bi de yeni film var. manchester by the sea. bu da çok iyi. hatta oğlan bugün ödül almış yaa. casey affleck :) yya evet mim bulsanaa, bence sinema edebiyat müzik mimleri yapınsana seeeen. oleeeey :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. My Blueberry Valentine gibi değil tabi bence de La La Land. O filmlerin hepsi listemde sırasını bekliyor. Mim buldum da sinemayla falan alakası yok :). O da iyiymiş tabi, bir düşüneyim hemen seni mimleyeceğim :).

      Sil
  7. Alfonso Cuaron ne yaptıysa Children of Men'den sonra çıtasını yükseltemedi. gaza geldim dur bir daha izleyeyim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım bu filmden sonra, Gravity'i yapmış bir tek onu da daha izleyemedim ama bu film gerçekten çok etkileyici. İzle izle ☺

      Sil
  8. merhaba tatlı blogunu takibe aldım :) bana da beklerim.sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. La la land merakla izlemek istediğim film , bakalım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu senenin en çok konuşulan filmlerinden biri, umarım eğlenirsiniz :).

      Sil
    2. Umarım en yakın zamanda izleyeceğim :) Sayfamdaki son yazıda güncelleme sebebiyle yorumlar gitti, düzeltip tekrar yayınladım, iyi yayınlar :)

      Sil