9 Ocak 2015 Cuma

Kitaplık Kedisi Reading Challenge 2015

Merhaba :). Bugün tatlı mı tatlı, orijinal bir listeyle karşınızdayım. Yeni keşfettiğim ama okumalara doyamadığım bir blog buldum. Adı da Kitaplık Kedisi :). Kendisi Domingo Yayınevi'yle beraber çok şirin bir proje hazırlamış. Yeni yazarlar keşfetmek ve farklı türlerde okumak için güzel bir liste olmuş. Kendisi bencil davranmamış ve bizimle de paylaşmış ki çok iyi yapmış. Bu sayede farklı listelerden farklı türde birçok kitap önerebilir ve okuyabiliriz. Listenin bir diğer güzelliği kitapların bu yıl içinde okunması. Yani baya geniş bir aralığımız var. Ben de katılmaya karar verdim. Finallere çalışırken böyle şirin bir liste görünce resmen atladım :). Benim için de blog için de bir ilk. Elimde seçtiğim kitapların hepsi olmasa da yeni kitaplar almak için bahanem olacak :). Ayrıca birkaç senedir elimde olan ama okumaya cesaret edemediğim ya da ertelediğim kitapları okumak için de iyi oldu. Kısaca, bu yıl okuyacak listemin bir kısmı şimdiden belli. Eğer sizde katılmak isterseniz ve o listeyi indirmek isterseniz buraya tıktık. İşte benim listem.

1.Bir biyografi ya da anı kitabı

- Bir Dinozorun Anıları - Mina Urgan

2.Kapağında "deniz" olan bir kitap

- The Tempest - William Shakespeare

3.Başlığında renk adı olan bir kitap

- Yeşil - Yeni Yalan Zamanlar 1 - İnci Aral

4. Başlığı tek kelime olan bir kitap

- Suskunlar - İhsan Oktay Anar

5.En az 20 yaşında olan bir kitap

- Ekmek Arası - Charles Bukowski

6.Gitmek istediğiniz ülkede geçen bir kitap

- Senin Köylerin- Cesare Pavese

7.Kurgu dışı bir kitap

- Her Şey Seninle Başlar - Mümin Sekman

8.Arkadaşınızın çok sevdiği bir kitap

- Grapon Kağıtları - Didem Madak

9.Şiir kitabı

- Üstü Kalsın - Cemal Süreya

10.Filme uyarlanmış/uyarlanan bir kitap

- Fakat Müzeyyen Bu Derin Bir Tutku - İlhami Algör

Kitaplardan bazıları :)

11.Bir çocuk kitabı

- Oz Büyüsücü - Frank Baum

12.Başlığında rakam olan bir kitap

- 30 Şubat - Şebnem Şenyener

13.Klasiklerden bir kitap

- Çanlar Kimin İçin Çalıyor - Ernest Hemingway

14.Bilim kurgu türünde bir kitap

- Fahrenheit 451 - Ray Bradbury

15. Nobel ödülü kazanmış bir yazarın kitabı

- Klingsor'un Son Yazı - Hermann Hesse

16.Daha önce hiçbir yazarını okumadığınız bir ülkenin yazarlarından bir kitap

- Yavaşlık - Milan Kundera

17. Pulitzer ödülü kazanmış bir kitap

- Age of Innocence - Edith Wharton

18.Soyadı "L" ile başlayan bir yazarın kitabı

- Türkü Söylüyor Otlar - Doris Lessing

19.Daha önce okumadığınız bir yazarın öykü kitabı

- Aşk Mutfağından Yalnızlık Tarifleri - Yekta Kopan

20.En az 700 sayfalık bir kitap

- Rüzgarın Adı - Patrick Rothfuss

Not: Bazı sebeplerden ötürü bazı kitaplar değiştirilmiştir.

2 yorum:

  1. Bir Dinozorun Anıları çok güzel bir kitap. Beğeneceğinize eminim. Yeşil - Yeni Yalan Zamanlar 1 üçleme halinde bir kitap. 2 devam kitabı daha var haberiniz olsun. Suskunlar ve Fakat Müzeyyen Bu Derin Bir Tutku kitaplarını okumadım ve çok merak ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yeni Yalan Zamanları kitap fuarından seri olarak almıştım ordaa birini yazdım ama başlarsam hepsi okunacak, uyarınız için teşekkürler :) Suskunlar'ı hem merak ediyorum hem de dilinden dolayı korkuyorum açıkcası. Diğer kitapları bitirdiğimde hepsinin bir yazısı olacak :).

      Sil