20 Mayıs 2018 Pazar

Avcısını Taşıyan Ceylan - Erkan Aslan

Uzun uğraşlar sonu alabildiğim ve geçtiğimiz günlerde okuduğum bu kısacık öykü kitabı gerçekten uğraştığıma değdi. Hem yazarıyla tekrardan sohbet etme şansı yakaladım hem de güzel bir öykü kitabı okudum :). Yazarın ilk ve şimdilik tek kitabı Avcısını Taşıyan Ceylan, ne anlattığından çok nasıl anlattığı ile okuyucuyu etkisini alan kitaplardan. Tabi boş şeyler anlattığı izlenimi vermesin size aksine anlattığı şeyi o kadar güzel anlatıyor ki yazar, öyküler sizi sadece hikayesiyle değil anlatım şekliyle daha da çok etkiliyor.

Öneri Makinesi


Bu kitapta beni en çok etkileyen öyküler; Avcısını Taşıyan Ceylan, Esirgenen ve Annem Harikalar Diyarında oldu sanırım. Diğer öyküleri de çok sevdim ama bu bahsettiğim öyküler özellikle beni çok etkiledi. Aynı zamanda kitaba adını veren ilk öyküde bir insanın en temel ihtiyaçlarından olan beslenmenin bir çocuğun, yoksulluğa bir de annesinin çaresizliği eklenecek diye duyduğu utanca; göç sebebiyle "uzak"ta yaşayan babanın yokluğu eklenince öykünün sizi hüzünlendirmemesi elde değil. Yazar da bunu o kadar güzel anlatıyor ki öykü sizi alıp başka yerlere götürüyor.

Bu tadımlık özetten sonra size tabi ki bu kitabı önerir, özellikle öykü severlerin şiddetle bu kitabı okumasını tavsiye ederim. Benim gibi Alakarga'dan bulmanız zor olabilir ama Dedalus'tan yeniden yayınlandığını belirteyim. Edebiyatla kalın :).

11 yorum:

  1. Merak ettim.Hemen not ediyorum.👍 Teşekkürler yorum için:)

    YanıtlaSil
  2. Hiç duymamıştım, güzele benziyor. Tanıtım için teşekkürler. 😊

    YanıtlaSil
  3. anlatım tarzının güzelliği benim için de en önemli kriterlerden biri, anlatım tarzı güzelse bir şekilde her hikaye okunuyor.. keyifli okumalar..:)

    YanıtlaSil
  4. bir parça hüzün olmadan tadı olmuyor öykülerin, teşekkürler yine güzel önerin ve güzel anlatımın için :-)

    YanıtlaSil
  5. Dimi dimi, umarım sen de keyifle okursun :). Bol bol sevgi yolluyorum :).

    YanıtlaSil
  6. Okuyacak listeme ekliyorum :D

    YanıtlaSil