11 Mart 2018 Pazar

Engelin Sadece Kafamızda Olduğunu Gösteren Film Listesi

"Normal" olanın kabul gördüğü dünyamıza farklı olmanın zenginlik olduğunu gösteren filmlerden bazıları bu listede :). Unutmayın ki birazcık empati ve sevgiyle dünya her zaman daha güzel bir yer :).

Forrest Gump - Robert Zemeckis (1994)



Sanırım yukarıda bahsettiğimiz ön yargıyı en naif şekilde kıran ve hemen hemen herkesin aklına ilk gelen film Forrest Gump'tır. Herkesin izlemesi gereken nadir filmlerin başında gelen Forrest Gump'ın macera dolu öyküsü sizi yer yer güldürürkün çokça hüzünlendirecek ama kesin olan şu ki size en çok umut aşılayacaktır :).

Temple Grandin - Mick Jackson (2010)



Kadın olmanın maalesef başlı başına birçok alanda engel olarak görüldüğü dünyamızda bir de dünyayı farklı açıdan bakan bir kadın olmak işleri hiç de kolaylaştırmayacaktır. Gerçek bir hayat hikayesine dayanan bu filmde Grandin size birçok ders verecektir :).

Aşın Formülü Yok - Andreas Öhman (2010)



Sevgilisinden ayrılan abisini başgöz etmeye çalışan Simon'ın bu eğlenceli yolculuğunda ona eşlik ederken birçok güzel şarkı da dinleyeceğiz. Skarsgard'lardan Bill'in başarıyla canlandırdığı Simon karakterini çok seveceksiniz :).

Taare Zameen Par - Aamir Khan (2007)



Bir öğretmen ve bir öğrenci... Sosyal mesaj içerikli filmleriyle ön plana çıkan Aamir Khan'ın başarılı filmlerinden biri Yeryüzündeki Yıldızlar. Birazcık farkındalık birçok hayatı değiştirebilir hatta güzelleştirebilir hatta ve hatta bir başarı hikayesine dönüştürebilir.

Adam - Max Mayer (2009)



Adam kendi halinde kendi düzeninde yaşayan bir genç adam, yeni taşınan komşusu Beth hayatına girince işler olduğundan biraz daha karmaşık hale gelecektir :). Sundance'te yarışan bu film büyük jüri ödülünü alamasa da, Alfred P. Sloan (bilim veya teknoloji temalı ya da baş rolünde bir bilim adamı, mühendis veya matematikçiyi anlatan filmlere verilen ödül) ödülüyle festivalden döndü.

The King's Speech - Tom Hooper (2010)



Kral halkın rol modeli, "en güçlüsü", "en iyisi" "en adaletlisi" "en iyi aile babası" en en en eni ve halka en sesleneni en çok dinleneniyken kral kekeme olursa? Krallık müessesine güzel bir darbe indiren 6. George'un bu "engelinin" üstüne gidip en iyisini yapmaya çalışmasını izliyoruz.

Rain Man - Barry Levinson (1988)



Tom Cruise'un ajan veya türevleri olmadan oynadığı nadir filmlerden Yağmur Adam'ı bilmeyen ya da izlemeyen yoktur herhalde. Babasının tüm mirasını haberi bile olmadığı abisine bırakmasıyla Charlie paranın peşine düşse de daha değerli bir şey bulacaktır. Charlie bu yolculukta birçok şey öğrenecektir ve bunlardan ilki şüphesiz ki hiçbir engelin kardeş sevgisinin önüne geçemeyeceğidir. Abi Raymond rolünü müthiş bir performansla Dustin Hoffman'ın canlandırdığını da belirtelim.

Frida - Julie Taymor (2002)



Her ne kadar popüler kültürün bir ürünü haline getirilmiş olsa da asıl mesajını unutmamız gereken kadınlardan herkese örnek bize güç ve umut veren Frida'nın öyküsünü gözleriniz dolu dolu izleyeceksiniz. En zor zamanlarında bile sanatını resmini bırakmayan aksine onunla daha da güçlenen bu rengarenk kadını izlemeniz şiddetle tavsiye olunur.

46 yorum:

  1. Listeden dört filmi izledim. Favorim Forest Gump ve Rain Man. Rain Man'i çok eskiden izlemiştim. Neredeyse unuttum.

    YanıtlaSil
  2. Adam ve Aşkın Formülü Yok'u hemen izlenecekler listeme ekliyorum. Ben de bu listeye yeni eklediğim "Maudie"yi ekleyebilirim.

    Çok tatlı bir liste olmuş. Eline sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu arada yeni başlık çok güzel olmuş ☁️

      Sil
    2. Aşkın formülü yok'u çok seveceğini düşünüyorum, çok tatlı film. Lykke Li'den de bir şarkı dinleyeceksin şimdiden söyleyeyim seviyorsan :).

      Teşekkür ederim, beğenmene sevindim yeni başlığı. Artık bahar gelince değiştirmek şart olmuştu ^^

      Sil
  3. İzlemediklerim listeye alınır^^

    YanıtlaSil
  4. Çok güzel bir liste ve hoş bir başlık olmuş. :)

    YanıtlaSil
  5. niyeyse kafamda eye of the tiger çalarken okudum :))

    YanıtlaSil
  6. Çok güzel bir liste olmuş. Emeğinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  7. En sevdiğim film listelerinden biri oldu. Bunları mart ve nisan aylarında tamamlayacağım. Neşeli sevgilerle :) Çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayy ne mutlu bana ^^, umarım hepsini keyifle izler çok seversin :). Benden de bol bol sevgiler gitsin :).

      Sil
  8. Aamir Khan ı bende öncelikli izlenecekler listeme aldım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Khan'ı seviyorsan bu filmini de izlemeni öneririm, güzel bir mesaj veriyor :).

      Sil
  9. taare zameen par unutulmazlarım arasında Forrest Gump ve Rain Man'i hala izlemedim evet evet izlemedim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her zaman dediğimiz gibi geç olsun güç olmasın :). İki filmde çok çok iyi :).

      Sil
  10. Rain Man favorimdir herdaim. Beş yıldızı aşarda 7 yıldıza bağlar hatta ;)

    İçlerinde hala izlemediklerim var. Zaman bulurum elbet izlemek için dimi ama ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rain Man çok güzel gerçekten ya, müziği çalıyor kulağımda her bahsi geçtikçe :).

      Bulursun bulursun Şebocum, keyifli seyirler :).

      Sil
  11. Güzel bir derleme olmuş. Favorim Forrest Gump:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, Forrest Gump efsane filmlerden biri :).

      Sil
  12. Teşekkür ederim :).

    Aslında Frida'nın çok bilinmesi güzel bir şey ama kim ne kadar gerçekten tanıyor orası muamma :/.

    YanıtlaSil
  13. En sevdiceğim filmler bir araya gelmiş, çok da güzel bir liste olmuş<3 Böyle filmler içimdeki idealist öğretmeni uyandırıyorlar, ara ara izlemek lazım :D Taare Zameen Par'ın hala son kısmını açar açar ağlarım :D
    Temple Grandin'in bir kısmını derste izletmişti hoca, o zamandan beri izleyecektim güya tamamını ama unutmuştum. Unutmadan izleyeyim en iyisi :))
    Çok güzel bir liste olmuş, ellerine sağlık :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler canım benim, keyifli seyirler :).

      Temple Grandin güzel ya, bitir onu :).

      Sil
  14. Bazılarını izledim. Gerçekten çok güzel filmler. İzlemediklerimi de izleyeceğim ilerde. Paylaşım için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, umarım izlemediklerini de keyifle izlersin :).

      Sil
  15. Erkeklerden umut yok gibi ama hakikaten kadınlar birbiriyle sataşmayı bırakıp da bir araya gelirlerse en fazla 3o yılda ülkeyi değil Dünya'ıyı ele geçirirler. Bir çocuğun yetişkinliğe adım atmasını 2o yıl sayarsak 30 yıl hayda hayda uzun sayılır. Bilmem anlatabildim mi derdimi? :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yine de insanlığa olan umudumuzu kaybetmeyelim :).

      Sil
  16. Forrest gump
    Taare zamen paar
    The King's Speech
    Frida. Bunlari izlemistim.✌❤
    Yaziyi resmen Ana ekranima ekledim.Bayiliyorum ya hu bu tarz iyi film tavsiyelerine!😁
    Secimlerine saglik sevgili oneri makinesi🙋

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayy ne mutlu oldum, keyifle izle hepsini <3 :). Çok teşekkürler bol sevgiler :).

      Sil
  17. Çok güzel başlık, çoğunu izledim ama izlemediklerim de dikkatimi çekti hemen listeye ekledim. Sen önerirsin de ben izlemem mi ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayy Ezgicim, ne mutlu ettin, keyifle izlersin umarım :)<3<3. Sevgiler en güzelinden :).

      Sil
  18. Geçen gün telefonumun notlar kısmını karıştırırken senin Aşkın Formülü Yok filmini önerdiğini yazdığım notu gördüm. Bunun üstüne bu liste denk gelince filmi daha çok merak ettim. En kısa zamanda izleyeceğim.

    Çok güzel bir liste olmuş. Emeğine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de aklıma sen geldin, seninle konuşmuştuk hatırlarsan, ben dedim yapayım böyle bir liste diye. Geç de olsa mission completed 😊

      Sil
  19. Sol Ayağım geldi benim de aklıma.

    YanıtlaSil
  20. bu tarz filmler bayılıyorum ve film sonu hep içimdeki hisler tavan yapar.İzlemediklerimi not aldım.Teşekkürler

    YanıtlaSil
  21. Sinema tarihinde çok önemli yeri olan filmler bunlar. Birçoğunu izledim ama izlemediklerimi de izleyeceğim :) Teşekkürler

    ikizgezegen.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
  22. Frida Kahlo ilgimi ve merakımı çeken bir kadın ve bu yüzden filmi çok merak ettim. :)
    Ayrıca birçok filmi de sayende listeye ekledim. :)
    Senin bu, özgün ve insanları güzel filmlere kanalize eden listelerini çok seviyorum! ^_^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman seveceğini düşünüyorum filmi de :).

      Umarım hepsini keyifle izlersin :). Ne tatlısın ne güzel yorumlar böyle, çok çok teşekkür ederim İremcim <3<3

      Sil