25 Ocak 2018 Perşembe

#Mim Sinema ve Ben

Merhabalar :). Nasılsınız? Bakıyorum uzun zamandır bloglarda mim yazısı yok ve hemen bir tane yapayım dedim :):). Daha önce müzikli bir mim yapmıştım (bknz.) bu sefer sinema ile alakalı hiç ya da seyrek film izleyenlerin bile cevaplamaktan hoşlanacağı sinema ile ilgili anılarımızdan konuşurken biraz nostalji yaşayacağımız, film izleme alışkanlıklarımızdan bahsedeceğimiz bir mim hazırladım :). Sorular altında sinema hakkında sohbet edeceğiz anlayacağınız. Eğleneceğiz biraz :). Cevaplarınızı merak ettiğim sorular var, bakalım beğenecek misiniz? <3

Sorular iki bölümden oluşuyor. Üç ana soru ve 5 tane çıtır çerezlik sorular :).



1. Sinemada izlediğin ilk film :)?


Ben vcd çocuğuyum, o jenerasyondan gelmeyim. O yüzden evde çokça film izledim. Hani şu haftalık cd kiraladığımız dönemler :). Evde çokca film izlemişimdir bu sayede ama sinemada ilk izlediğim film hala defalarca severek izlediğim Harry Potter ve Felsefe Taşı filmidir. Hiç unutmam cuma okuldan eve geldiğimde apar topar annem beni hazırlayıp amcamla sinemaya göndermişti. O zaman Antakya'da tek sinema var o da Konak. Hani şurada yazdığım :). Orada mavi salonda (o zaman ki en büyük salondu sonra genişlettiler :)) ilk sinema deneyimimi Harry Potter ile yaşadım ve harika bir deneyimdi :). (Zaten ondan sonra serideki tüm filmleri de sinemada izledim, gelmesini sabırsızlıkla bekledim :)). Film izlemeyi zaten severim de sinemada ayrı sevmeye başladım. O gün bugündür sinemaya giderim anlayacağınız :).

2. Film en güzel ..............'de/a izlenir.


Valla bana göre film güzelse her yerde izlenir :). Ev, sinema, sınıf, açık hava, bilgisayar ekranı, televizyon ya da projeksiyon aletiyle gösterilmiş olması fark etmez. Ortamın sessiz olması ve herkesin filme odaklanmış olması yeterli :). Benim film zevkim zaman mekan tanımaz yani :).

3. Film izlerken olmazsa olmazın var mı? Varsa neler?


Film izlerken istediğim şey sessizlik aslında. Dikkatimin dağılmasını istemem. Bir de filmi en başından izlemeyi severim, ortasından başlamayı pek sevmem. Onun dışında olmazsa olmazım dediğim bir şey yok herhalde :).

Gelelim çerezlik anket sorularına :).

a. Tek başına mı kalabalık mı?


İkisi de, zaman mekan fark etmez dedik ya :):):). (kendim soruları hazırlamamış gibi cevaplıyorum, kişilik bölünmesini göze alarak :)).

b. Mısır mı cips mi?


Yani şimdi ben de Isabelle Huppert gibi cool olup sadece film demek isterdim ama bazı filmler tam atıştırmalık o yüzden ikisi de :).

c. İki boyutlu mu üç boyutlu mu?


Şimdiye kadar iki, sonrasına bakarız.

d. Avm sineması mı sokak sineması mı?


Tercihim her zaman sokak sineması olur ama yeri geldi mi diğerine de gidiyorum.

e.  Filmden önce filmin fragmanını izlemek mi, yorumlarını okumak mı?


Yani yerine filmine göre değişir ama  filmden önce konusu dışında fazla bir şey öğrenmek istemem o yüzden fragmanını bile bazen izlemem fazla ipucu olmasın diye ki yorumlarını da çok okumam kafama koymuşsam izleyeceğim diye :). Filmden sonra film hakkında çok okurum ama :).

Sorularımız bunlar umarım mimden ve cevaplardan keyif almışsınızdır. Bir sinema sever olarak ben cevaplarken (kendi mimim diye söylemiyorum:')) zevk aldım :). Bakalım sizler ne cevaplar vereceksiniz :).

Blogunda film yorumu yayınlayan arkadaşlarımı öncelikli olarak mimledim ama herkes bu mime davetlidir :). Siz de en az üç arkadaşınızı mimlemeyi unutmayın, sinemayla kalın :).

Yorum Atölyesi 
Entel Karınca
Okuyan Muggle
Sinemarquez
Mariposa
Umut Durakları
Blue Things/Aysel
Mavera
Dr. Coffee
Leylak Dalı
Arif Öztürk
Berke Kocademir
Maydanoz


Dipnot: Mimi yapan arkadaşların linklerine adlarına tıklayarak ulaşabilirsiniz. Aşırı eğlenceli ve okumasına doyulmayan yazılar hepsi benden söylemesi :).

73 yorum:

  1. Cok zevkli bir mim olmus. Beni de etiketledigin icin tesekkur ederim canim benim. Aksama cevaplayacagim mutlaka. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım benim, merakla bekliyorum cevaplarını :).

      Sil
  2. Ben seve seve yapacağım :) Çok tatlı sorular ve çok güzel yanıtlamışsın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayy çok sevindim böyle düşünmene :). Merakla bekliyorum cevaplarını <3

      Sil
  3. Pek Mim yapan biri değilim ama çok hoşuma gitti bu Mim,ama küçük bir sorun var Sinema da izlediğim ilk filmi hatırlamıyorum:)) Harry Potter'ı ilk ortaokulda ingilizce hocamız izlettirmişti.Ders yapmaktan çok film izletirdi sağolsun:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa çok mutlu oldum beğenmene, seni de mimledim haberin olsun :). Sen de ilk hatırladığın filmi yazarsın artık <3.

      Harry Potter <3<3<3

      Sil
  4. Oleyy!
    Çok sevdim ben bu mimi, keyifle okudum. Hemen yapıyorumm ;))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok mutlu oldum sevmene, merakla bekliyorum o zaman :*

      Sil
  5. Aa o ben miyim? Nickimi unutmusum heralde😂 guzelmis dur ya bilgisayarımdan uzagim bir sure ama yapabilirim belki.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabi ki sensin, böyle bir mim sensiz olur mu hiç <3. Cevaplarını aşırı merak ediyorum, çok teşekkürler katıldığın için <3 :*

      Sil
    2. iki hafta sonra bilgisayarıma kavuşunca önce fi'yi izledim hemen sonra mimi yaptım görev aşkıyla :))))

      Sil
    3. Haha, iyi ki yapmışsın harika olmuş :).

      Sil
  6. 86 senesi o vakitler bir bilete üç film izlenirdi üst üste: odun kafa kırık parmak(jackie chan) Akıncılar(cüneyt arkın) ve sarhoş(ibrahim tatlıses)
    Sinema adı üzerinde sinema da izlenir.
    Olmazsa olmazım film beni pataklamalı. Tek başına,film izlerken bi şey yemeyin.
    Ne kadar az teknolojiden ırak o kadar yeğ,yani iki boyut.Avm'de film falan izlemeyin derim.Para ve özellikle hayatımdan iki saat vereceğim şeyi mutlaka bi araştırırım.
    Buradan yanıtlamış oldum. (neden bilmem bence yayınlamayacaksın bu yorumu:) ) iyi seyirler millet :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şu ana kadar yayınlamadığım yorum olmadı.

      Teşekkürler :).

      Sil
  7. Çok güzel bir mim olmuş. Okuması da cevaplandırması da eğlenceli olacaktır. Beni mimlememişsin ama ben de yapacağım hahahaha :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim :). Bu sefer ters taktik uyguladım, mimlediğimde yapmıyorsun bu sefer mimlemedim belki yaparsın diye :):):).

      Sil
    2. Utandım :-) Koleksiyon mimi aklımda ama fotoğraf çekmeye üşendiğim için kaldı. Tatil bitmeden yapacağım mutlaka :-)

      Sil
    3. Yok canım olur mu öyle şey 😘😊

      Sil
  8. Rica ederim ne demek, eminim harika bir yazı çıkacak :*

    YanıtlaSil
  9. kaptım mimimi, yapmaya gidiyorum ♥

    YanıtlaSil
  10. İlk filminin Harry olması ne kadar güzel :)) Benim hatırladığım ilk Dünyalar Savaşı ama ondan önce de belki izlemişimdir hatırlamıyorumdur :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dimi, ben de mutluyum o konuda 😊

      Şu senin izlediğin film Brad Pittli olan mı yoksa 😊

      Sil
    2. Dünya Savaşı Z sanırım bahsettiğin, daha geçen yıllarda değil miydi, onu izlemedim hala :D
      Benim bahsettim Tom Cruise’un oynadığı :))

      Sil
    3. Haha, ben de yazdım ama bir yandan diyorum o film o kadar eski değil snaki diye de neyse tomcruz da iyidir 😂😂

      Sil
  11. Ne güzeldi o zamanlar ben de film alır beğenmediğimi götürür değiştirirdim beğendiğim kalırdı :) Arkadaşımla dayımla değiştirirdik bak şu güzelmiş sende izle diye, bir sürü cd poşetleri dolardı ev.Hürriyet de gazete ile film verirdi merakla beklerdim sanki vizyona girecek filmi bekliyorum :D Cevapların çok güzel en kısa zamanda yapacağım teşekkürler **

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dimi ya, o vcd dönemi bir başkaydı, takaslar olurdu, çektirip alır izlerdik falan :). Hürriyet miydi bilmiyorum da benim kupon biriktirip beşli dvd seti almışlığım var, hem de David Lynch'li falan. Bir de her hafta sonu dvd hediye ederdi, bakkaldan alırdım :).

      Senin cevapların için daha çok heyecanlandım şu an :). Merakla bekliyorum :).

      Sil
  12. Farkli bir mim baslatmissin tabikide severek okudum :) ilkayda beni mimlemis yapicam insallah simdiden ellerine saglk 😄💕

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım benim çok teşekkürler :). Senden kesin çok eğlenceli bir yazı çıkar o yüzden keyifle okuyacağımı tahmin edebiliyorum şimdiden :).

      Sil
  13. Sessizlik konusunda %100 mutabıkız anlaşılan. Bu konuda acayip takıntılıyım. Keşke sinemayı kapatabilsem de tek başıma izlesem diyecek kadar huysuzum hem de :o

    Keyifle yaptım mimi.Çok teşekkür ederim beni de unutmadığın için💛

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahaha, sabah seanslarına git kimse olmuyor. Ben bir kere öyle tek başıma izledim, çok güzeldi :).

      Aaa aşk olsun unutmak olur mu seni canım benim, hemen koşuyorum yazına :).

      Sil
  14. ben de yaptım bu mimi :D kendi kendimi mimledim :))
    dün sen de görünce yapayım diye düşünmüştüm, sonra mavera'nın blogunda da görünce yaptım :)
    http://2numaraliblog.blogspot.com.tr/2018/01/mim-sinema-ve-ben.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaaa dr. coffee ben seni mimledim bile bak :).

      Hemen koşuyorum yazına <3.

      Sil
    2. beni de mimlediğin için çok teşekkür ederim :D

      Sil
    3. Asıl ben katıldığın için teşekkür ederim canım benim <3. Çok mutlu oldum <3

      Hele o eğlenceli cevapların harikaydı :).

      Sil
  15. çok güzel bir mim olmuş :)
    biraz daha bekleteceğim ama,mutlaka yapacağım.
    Mimlediğin için çok teşekkürler ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :). Merakla bekliyorum cevaplarını :).

      Sil
  16. Yanıtlar
    1. Ellerine sağlık, çok güzel olmuş canım benim :).

      Sil
  17. Bloglar arasında dolaşan bir mim sayesinde dolana dolana burayı buldum :) Güzel bir yere benziyor. Neşeli sevgilerle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayy ne tatlı, hoşgeldin, her zaman bekleriz :).

      Sil
    2. Hoş buldum :) Olabilir, mesele yine geldim :)

      Sil
  18. Evet sonunda yaptım mimi.. cidden çok eğlenerek yaptım. Tarih koktu biraz ama olsun :P
    Senin cevaplar da, hazırladığın sorular da harika.. bana göre film seyrederken daha ılımlısın tabii :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de çok eğlenerek okudum cevaplarını, iyi ki yapmışsın :).

      Sil
  19. Bayıldım bu mim'e! Hem sinemayla alakalı hem de sorular eğlenceli ^^ En yakın zamanda yazıyorum,etiketleme için teşekkürler xo

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Anıl'cım sevindim beğenmene, merakla bekliyor olacağım cevaplarını :).

      Sil
  20. Demek sen başlattın bu mimi :) Beni de Kağıt Salıncak mimlemiş.Yapacağım tabi ki :) Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Yurdagülcüm, merakla bekliyorum cevaplarını 😊

      Sil
  21. İlk kez mimlendiğim bir yazı oldu sonunda ahhaha :D Çok teşekkür ederiim. Yazdım bile hemencecik. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya öyle mi, ne mutlu bana o zmana 😊. Ben teşekkür ederim karıldığın için çok güzeldi yazın ❤️❤️

      Sil
  22. Çok zevkli bir mim olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, zamanın olursa sen de yaparsan çok sevinirim 😊

      Sil
    2. Kısa sürede bende yapacağım inşallah :)

      Sil
  23. Böyle bir mimi senden bekliyordum zaten :D Sorular çok güzel, yerinde hepsi. Yanıtlamak için can atıyorum ama dediğim gibi teknik sorunlardan dolayı biraz gecikecek ne yazık ki. Mim için ayrıca çok teşekkür ederim :')

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım benim :). Rica ederim, merakla bekliyorum cevaplarını <3<3<3

      Sil
  24. Gerçekten çok güzel mim soruları hazırlamışsın Öneri Makinesi, kalpten tebrikler! ^_^
    Vay be, sinemadaki ilk filminin Harry Potter olması ve serinin diğer filmlerini de sinemada izlemen çok hoş. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim canım benim, mutlu ettin :)<3.

      Evet, Harry Potter dönemi çocuğu olduğumdan birçok ilki yaşatması da gayet güzel oldu :).

      Sil
  25. Ben bu blog işlerinde yeniyim. Ama sayfam medya, sinema ve tv'lerle alakalı... Bende bu mim i kendi sayfamda yapabilir miyim acaba? :) :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabi ki, hatta benden ötürü mimlisin artık :). Merakla bekliyorum cevaplarını :).

      Sil
    2. Berke arkadaşımızın yayınını okudum ama g+ üyesi olmadığımdan yorum yazamıyorum :( burdan yazayım dedim.

      Sevgili Berke, gelecekte mesleğin olacağına sevindim bu işin, umarım çok güzel işlerde imzanı görürüz :) sinema yürekten sevildiğinde yapılacak zahmetli bir iş. Sana başarılar diliyorum.

      Sil
    3. çok teşekkür ediyorum sağolun. :)

      Sil
    4. Nacizane bir öneri de bulunabilir miyim? Mail adresi ya da sana yazmak isylteyenler icin sayfanda bir bölüm koyabilir misin? Bazen oraya yorum bırakabilirim 😊

      Sil
  26. Heyoo Öneri ben geldim :D Mimlediğin için kocaman teşekkürler. Cidden iyi geldi :*

    YanıtlaSil
  27. Harry Potter serisini sinemada izleyenlere çok özeniyorum. Ben son iki filme yetişebildim :(
    Film kiralama dönemi de ayrı güzeldi. Bize filmleri babam seçip getiriyordu ve hepsini keyifle izliyordum :))
    Okuması ayrı yapması ayrı keyifli bir mimdi. Ellerine sağlık :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de özlüyorum o günleri, keşke bir daha gösterseler :(.

      Dimi ya benimde babam haftalık kiralardı izlerdik hepsini 😊.

      Çok teşekkür ederim canım benim ne mutlu bana, hemen koşuyorum yayınına ❤️

      Sil
  28. Merhaba yavrum. Bugün Derya (Deli Kızın Bohçası)beni mimlediğini haber verdi, bu mimi biliyordum. Kaynağını aradım ve buradayım. Çıkış yeri benim için önemlidir. Kutlarım, sorular güzel. Senin cevapların da tabii. Şimdi hazırlanmaya gidiyorum. Mim görselini kullansam abes olur mu? Hâlâ emin olamıyorum bazı uygulamaları yaparken. Haydi yavrum, ben kaçtım. Emeklerine sağlık, sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle hoşgeldin :). Çok teşekkürler çok sevindim beğenmene, tabi ki kullanabilirsin görseli, çok mutlu olurum :).

      Ben de güzel yorumun ve samimiyetin için çok teşekkür ederim öyle ki ablacım diyesim geldi :). Bol bol sevgi gönderiyorum ben de <3<3.

      Sil
  29. Maraqlı bir mimdir. Qeyd etdiyiniz kimi, mənim kimi çox film izləyə bilməyənlərin belə rahatlıqla cavablaya biləcəyi bir mim. Aysel tərəfindən mən də mimlənmişəm:) İlk fürsətdə edəcəm. Təşəkkürlər və sevgilər.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, cevaplarını merakla bekliyorum o zaman 😊

      Sil
  30. Ruhuna Renk Kat yazarı Kübra beni mimlemiş, blogdaki ilk Mim yazımdı, çook keyif alarak yazdım! Böyle güzel bir mim başlattığınız için çok teşekkürler, bu sayede blogunuzu da keşfettim ne mutlu 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de ne güzel bloglar keşfettim ne güzel çoğu kişi katılma nezaketini gösterdiğinden, ben teşekkür ederim 😊

      Sil
  31. Merhaba. Çağrı'nın (Suskumru) sayesinde mimden haberdar oldum ve araya ufak bir kaynak yaptım. Sorular güzel olunca cevaplamak da keyifli oldu..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, hoşgeldin :). Linkini paylaşırsan okumak isterim. Çok teşekkürler güzel yorumun için :).

      Sil