27 Temmuz 2017 Perşembe

Atıştırmalık #24 (Karayip Korsanları 4, Night on Earth, Arizona Dream, Wild Strawberries)

Karayip Korsanları 4 - Rob Marshall (2011)



Yine aynı Jack Sparrow yine karada başlayan komedi denizde devam eden macera. Penelope'yi de severim sizden iyi olmasın. Bir de Sam Claflin var gamzelerini sevdiğim lakin rolü biraz gıcık olsa da seviyorum kendisini :). (Bangır bangır spoylır ama yani pek de önemli değil bence filmin amacı macera, o süreç zaten o yüzden; neyse spoylır diyorduk) Bu arada keşke son filmde Barbossa ölmeseydi bir kız muhabbeti çıkardılar bu filmdeki Blackbeard'ın iyi versiyonu gibi üst üste yapmasalarmış iyiymiş. Hem Sparrow ile atışmalarını seviyordum ben, neyse gelir belki. Eminim Sparrow'a da gelecek film olmadı sonraki filmlerin birinde bu çocuk muhabbetini yapacaklar dedi dersiniz, hatta bahisleri arttırıyorum kızı oynayacak rol olarak da ya da oğlu :) :). Bir de bu film ara film gibi ben ilk üçten sonra beşi izlemişim yani Bloom'da kalıp Bloom ile devam etmişim :).

Night on Earth - Jim Jarmusch (1991)




Yaa Jarmuch'a bayılıyorum. İzleyince o olduğunu bilmeseniz bile evet onun filmi diyebileceğiniz bir isim. Bu film siyah beyaz değil söyleyeyim :). Beş farklı şehirde beş farklı taksi şoförüyle yolcu alıp evlerine bırakana kadar geçen ortalama 25'er dakikalık sürede biz de onlarla yolculuk ederiz. Cannes listesi hazırlarken bu tarz bir film de vardı seçtiklerim arasında ilginç geldi diye ekledim ama canım Jarmusch böyle bir film yapmış zaten. Yine de o filmi de izlerim çünkü bu fikri seviyorum. Bu filmde de çok sevdiğim "Coffee and Cigarettes" gibi kısa filmlerin birleşimi ve bir ortak noktaları var. O filmde daha çok hikaye var bunda daha az. Yine bazı oyuncular bu filmde de yer almış, Tom Waits müziklerin başında. İlk filmde benim canım tatlım Gene Rowlands var. Çok seviyorum onu, bu filmde de bir güzel arzı endam etmiş. Bayıldım bayıldım kendisine. Filmi de genel anlamda sevdim, hiç sıkılmadan izleyeceğiniz beş farklı hikaye :). Kaçırmayın!


Arizona Dream - Emir Kusturica (1993)



Ayy ne güzel ne güzel film. Bayıldım. Johnny Depp'i her türlü severim de bu filmdeki hali en güzel dönemlerinden biri herhalde, çok iyi :) (şu ömrü hayatında ne güzel işlere imza atmış beee <3).Söylemezsem olmaz :). Tüm oyuncuların da çok başarılı olduğunu söylemek gerek. Filmde dayısının düğünü için yanına dolaylı yollardan dönen genç bir delikanlıyı oynayan Axel (Depp) araba satıcısı olmasını isteyen dayısını kıramaz ve bu işe başlar. Bir haftalığına denemeye karar veren bu karakterimiz sorunları olan bir anne kız ile tanışıp onlarla yaşamaya başlayınca bu bir haftalık süreç tahmininden daha uzun olacaktır. Çok güzel film biraz çatlak, komik ve hüzünlü. Müzikler deseniz söylememe gerek yok, çok güzel. İzleyin!! <3

Wild Strawberries - Ingmar Bergman (1957)



Bergman'dan yaşlılığa bir yorum. O iklimin katılığını üzerinde taşıyan kibar ama mesafeli Borg'un hayatının son demlerindeki hayal kırıklığını, ölüm korkusunu, sevincini, iyiliklerini, insafsızlığını, gençlik aşkını, oğlunu, annesini, gelinini izliyoruz :). Borg birdavet için yola çıkar anılarıyla beraber. Yine güzel bir iş. Bergman'ın izlediğim hiç bir filmine kötü diyemeyeceğim herhalde, demek de istemem. En sevdiğim yönetmenlerden, tavsiye ederim :).

Gördüğünüz gibi ben bu aralar aşırı doz Johnny Depp aldım ki bu hiç iyi değil çünkü gün gelecek filmleri bitecek :(. Yine de o zamana kadar olanlarla sevinebilirim :). Bir de Arizona Dream'deki Depp derim de susarım :). Ya da susmam çünkü konu Depp olunca yaşıma başıma bakmadan fangirl oluyorum :), ama güzel oyuncu :).

Üşengeçlikte dünyanın önde gelen markalarından biri olduğum bu kısa kaçamak yazılardan da anlaşılıyor, iyi alıştım :). Yakında bir film listesi yapayım diyorum ne derseniz :). Bir de sevmek yazısı bu yılın keşfini yaptığım yazardan :). Ohh mis mis :).

15 yorum:

  1. Bergman'ın iki efsane filminden :) Persona alınmasıın. Yabani Çilekler'i Yedinci Mühür'den bile daha fazla sevdim diyebilirim. Hele o araba sahnesi ! Yıllar geçse de unutamıyorum. Ustalık budur. Jarmusch'a hiç girmedim ama. Merak ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bergman canım benim ya, çok seviyorum :). Ben sıralama yapmadım ama ben de Persona ve Güz Sonatını başa alırdım herhalde :).

      Jarmusch'a gir ya, hatta Coffee and Cigarettes'ten başla benim en sevdiğim, çok güzel filmler yapıyor :). O yazının linkini yazayım hatta, kopyalanmazsa etiketlerden bak çok iyi film <3.

      Sil
    2. http://onerimakinesi.blogspot.com.tr/2016/03/coffee-and-cigarettes.html

      Sil
    3. Film konusu açtın madem ben de kıymetlilerimden Bertolucci'nin filmlerini sıralayayım blogumda :) Coming süün.

      Sil
    4. Aa ne güzel, şimdiye kadar bir filmini izledim sanırım bana da güzel bir izleme listesi olur :).

      Sil
  2. Bence hiç de üşengeç değilsin. Tam tersi sürekli paylaşımlarınla gayet verimli bir yaz oluyor - biz takipçilerin için öyle :)

    "Night on earth" biz de gösterimde. Acaba eski film mi yoksa herhangi bir değişiklik falan yapılmış mı biliyor musun?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eski film 91 yapımı büyük ihtimal yeniden gösterimdir, yine de tam bilgim yok :). Sinemadaki bu filmse kesin git, çok güzel :).

      Sil
    2. Tamamdır o zaman 👍

      Sil
    3. Süper süper, yorumunu merakla bekliyorum :).

      Sil
  3. ohaaaa sabah ntv'de gösterimdeki filmleri izliyordum. night on earth çok az kopyayla tekrar gösterime girmiş sonra geldim burda yazını okudum. o zaman izlemem lazım :D

    arizona dream de aklımda ne zamandır, izlersem yorumlarımı eksik etmemm:D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzle izle çok güzel, ben bilmiyordum yeniden gösterime gireceğini geçen hafta denk gelip izledim Jarmusch diye :). İşte yazalı oldu da biraz ancak yayınladım o da yeniden gösterime denk geldi, hayat ilginç :). Yine de güzel bir seçim olmuş yeniden gösterime girmesi, izlemediysen sinemada izlemek eminim çok güzel olur :).

      O filme bayıldım ya, çokk güzel :). Yorumlarını merakla bekliyorum ben de :).

      Sil
  4. Bunlar mı atıştırmalık:)
    Hele bir insan nasıl bu güne dek arizona dream'i izlemez.
    Night on earth, şu winona ryder'li afişi değil de neden bunu seçer insan,bir kıskançlık seziyorum :) film efsanedir.
    Karayip korsanları,demek seriyi tamamladın nihayet :)
    İngmar Bergman sinemasına gelince adam tanrısal boyutta zaten insan yorum yapsa çarpılır :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahaha :). O afişte kıskanacağım tek isim asaletin temsili Gena Rowlands olur ki onu da kıskanmam ancak hayran hayran bakarım ;) Winona severim bir problem yok ama imdb'den direkt alıyorum afişi hangisi varsa, dikkat etmedim açıkçası. Yine de bu veya tüm filmleri temsilen olan afişler daha güzel bence, baktım da şimdi. Winona'ya bir hayranlık sezdim sanki :).

      Aynen bitirdim, ohh rahatladım :).

      Her filmin altına izlemekte geç kaldım biliyorum yazmak istemediğimden bu sefer yazmayayım dedim :). Zaten bu hiçbir şey, benim daha izlemediğim ne filmler var Balthus, duysan şaşarsın :):')



      Sil
  5. Karayip Korsanları'nı 3.filmden sonra izlemeyi bıraktım ama şimdi 4.filmde Sam'in oynadığını duyunca izlesem mi dedim. Kendisinin ve gamzelerinin hayranıyım da :-)

    Güzel yazılar bizi bekliyor desene. Biz de beklemedeyiz efendim :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O gamzelere hayran olmayan mı var <3. Rolünü sevmedim ama gamzeler ve Sam :).

      Yeni yazılar gelecek ama gelemiyor telefonum hala gelmediği için. Fotoğraf çekmeden yayınlamak istemediğim yazılar var ama umarım yakında gelir :).

      Sil