10 Haziran 2017 Cumartesi

İtalyan Kızı - Iris Murdoch (Yarıyıl Reading Challenge 2017)

Benim ve katılan arkadaşlarımın listeleri için tıktık. Kitap önermeyi unutmayın :).

8. Birleşik Krallıkta geçen bir kitap

Bugün sizlere yine listede seçmediğim bir kitabı anlatacağım :). Yukarıdaki madde için Sanatçının Bir Genç Adam Olarak Portresini seçtim ama gel gör ki bu kitabı okudum maddeye de uyuyordu, makine durur mu yapıştırdı hemen :). Valla azimliyim bitireceğim bu listeyi galiba :).

Eren'in blogunda çokça gördüğüm bir yazardı, fuarda sahafta görünce de alıverdim. Baskısı tükenmiş bir kitap (bknz.sahaf güzelliği). Yazara da başlangıç kitabım oldu. Kitap akıcı, olaylar hemen gelişiyor bu yönünü sevdim :). Beni hazırlıksız yakalayıp şaşırttığı da oldu :). Kitapta öyle olaylar oluyor ki yani bir Beni Affet veya Brezilya günlük dizileri tadında hissetmedim desem yalan olur :). O kadar şey üst üste oldu ki gülmeye başladım artık ve absürd bir yanı var gibi geldi ya da ben öyle sandım emin değilim ama güldüm okurken :). Dram ama anlatış şeklinden midir nedir, böyle güldürdü de yani :). Benim psikolojim mi bozuk okuyan varsa yorum yapsın, ona göre kendimden şüpheleneceğim :). Böyle eski bir dizi vardı Dallas diye ben izlemedim de, büyüklerimiz kimin eli kimin cebinde belli değil derdi biraz öyle bir durum vardı :). Belki de o güldürdü beni bilemeyeceğim, biraz spoilerı da verdik ama baskısı tükenmiş bulana kadar unutursunuz bence :).


Kitap Edmund amcanın annesinin ölümü üzerine eve dönmesiyle başlar, evden gitmesiyle sonlanır ama bu arada neler olur neler. Bu evde ölen annesi 'absent presence' der edebiyatçılar hatta karakter yoktur, ölüdür, uzaktır ama hala varmış gibi karakterleri, olayları etkiler. Yoktur ama vardır yani :). Burada da ölen anne Lydia yokluğuyla bile oğullarını hatta gelinini ve torununu etkiler. Edmund'u evde abisi, yengesi, büyüyen kızları, İtalyan kızı Maggie ve abisinin çırağı ve onun kız kardeşi evde bekler.  Edmund'un eve gelmesiyle "evin düzeni" bozulacak, karakterlere yeni yollar açılacaktır.

Kitabı genel anlamda beğendim. Akıcı, çabuk ilerleyen bir olay örgüsü vardı. Bazı altını çizdiğim yerler de oldu hoşuma giden. Yazarı okumaya devam ederim, önerilere de açığım hatta lütfen listemdeki dördüncü madde için benim listeme öneri yorumu yapın :). Önerilen kitaplardan anket açacağım, kazananı alıp okuyacağım :).

Kendinize iyi bakın, sanatla kalın :).

8 yorum:

  1. Basımının tükenmiş olmasına üzüldüm, ilginç görünüyordu. Belki sahaflarda karşılaşırım.. Güldürmesi de güzel olmuş bence :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yani gülmeye nasıl geldi anlayamadım kitap, o amaçla yazdığını sanmıyorum yazarın :). Sahaflarda var, hatta nadir kitapta gördüm vardı, oradakilere bakıp İstanbul'daysa bulabilirsin ya da siparişle :).

      Sil
  2. Aynen yaşasın sahaflar!! :). Bu madde için birkaç fikir vereyim belki esinlenirsin bunları okumasan bile :). Virginia Woolf, Charles Dickens, Shakespeare, James Joyce gibi gibi :). Biraz klasik yazarlar oldu ama kısmet :).

    YanıtlaSil
  3. Kitap biraz sanatı bol olan edebi bir eser gibi geldi. Beğenmene sevindim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok aslında her kitap kadar :). Teşekkürler :).

      Sil
  4. Yaşasın sahafkıymetibilengiller.
    Bunu hatırlatmak kitapları hatırlatmaktan bile daha kıymetli bir iş olmuş kanımca.

    Değişik bir seçki olmuş, emeğine sağlık

    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen yaşasın sahaflar :). Teşekkürler, sevgiler :).

      Sil
  5. Genelde onların kitapları Birleşik Krallıkta geçer, okursan hemen koy bu maddeye :).

    YanıtlaSil