29 Haziran 2017 Perşembe

Bir Sahaf Gezisi (Antalya) #1

Merhaba arkadaşlar nasılsınız görüşmeyeli :). Gerçi Instagram'da olanlarla hiç ayrılmadık gibi hissediyorum iletişimde olduğumuz için :). Bu arada artık Instagram'dayım ve ilk kez video çektim :). Hikayeler balkabağına dönüşmeden umarım izlemişsinizdir :). Öneri Makinesi'ni Instagram'da takip etmek için tıktık. Yorumlarınızı merak ediyorum ama kimse yorum yapmadı, bunu bir daha çekme sakın olarak mı algılamalıyım acaba :)? Bir de bir haftada anket kızışmış, dengeler değişmiş :). Hala oy kullanmadıysanız son saatler, hemen sağ üst köşede :).



Bugün Antalya'da gezdiğim sahaflardan sizlere bahsedeceğim. Keşke daha çok gezsem de bu bir bölüm olsa blogda ama ikincisi şimdiden kesin :). Sonrasına bakarız. Sahafları seviyorum, Antalya'da boş günüm de olunca gittik. Tabi Antalya'da sanmayın ki tatile gittim,bir işim vardı doğum günümde apar topar gittim ama o iş de olmadı bir hafta kaldım ama olaylar olaylar :). Doğum günü yazısı yazdım gitmeden gideceğimi bilmeden yazmışım o yazıyı ama gün gerçekten olaylı oldu. Şimdi hepsini anlatacağım ama yazı çok uzayacak yine bir yazıda anlatırım ama şu kadarını söyleyeyim ben trajikomik olaylar yaşamıyorum benim hayatım trajikomik :). Çoğu zaman komik bile değil ama idare ediyoruz :).

Doğum günü mesajlarınız için çok ama çok teşekkür ederim beni çok mutlu ettiniz :). Bir blogda okumuştum aranızdan, hangisi hatırlamıyorum kusura bakmayın ama sosyal medyada en samimi olan demişti blog dünyası için gerçekten o yayınımla bana bunu hissettirdiniz, kişisel yazmama rağmen destek yorumlarınız, anladığınızı gösteren yorumlar beni çok ama çok mutlu etti :). Bir de en güzeli akranlarımı keşfettim :). Kendimi hep büyük görüyordum bloglar arasında ama akranlarım varmış, onlarında az çok benim gibi hissedip düşüncelerini benle paylaşmaları bana yalnız olmadığımı hissettirdi :). İyi ki yazmışım iyi ki yazmışsınız :). Kısaca lafı daha fazla uzatmadan hepinizi çok seviyorum, iyi ki varsınız :).

Gelelim sahaf keşfimize :). Kışla ve Elmalı Mahallelerinde olan sahaflar hep aynı sokakta yan yana dip dibe :). Bir girdiniz mi art arda birçok sahaf uğrak yeriniz olabilir. Ben 2 veya 3 saat full gezdim ama hepsinde çok uzun kalamadım maalesef, bazılarında sadece Richard Brautigan'ın kitaplarını sordum ve çıktım :). Şimdi ben de baktığım gezdiğim sahafların birkaçını burada anlatacağım bir fikriniz olsun, yolunuz düşerse uğrayın ve bakalım kimler gezdi buraları ve zaten adı gibi biliyor :)

Nabu Artemis




İlk uğrak yerimiz bu sahaf oldu. Sanırım iki dükkan yan yana ve birbirine bağlı. İlgilenen iki sahibi de çok tatlıydı, bana çok yardımcı oldular :). Ben birinci dükkana ilk, ikincisine daha sonra girdim. İkinci dükkanda anladığım kadarıyla başka bir yere taşınıyor bina yıkıldığı için. 15 yıldır işletiyorlarmış burayı ve artık siz düşünün nasıl bir birikim tarih var orada. Bu sahaflar gerçekten çok güzel. Birçok kitap bulabilirsiniz. Yeni kitaplar da var ama ben ikinci el olanlara baktım. Fantastik, bilim kurgu ya da genç kurgu da baya vardı. Bu sahaftan Yüzbaşının Kızı adlı kitabı Varlık Yayınlarından 2 liraya aldım ve okudum bitti bile :). Buradan da Instagram sayfalarına uğrayabilirsiniz. Bu ilk ziyaretimden sonra bir sonraki durağım Kitap Kurdu oldu.

Kitap Kurdu




Bir kere mekan olarak çok güzel düşünülerek dizayn edilmiş iki katlı bir yer. Hem yeni hem ikinci el kitap satıyorlar ama ilki daha çok. Karışık şekilde raflara dizilmiş ikinci el olanlar için iyice karıştırmanız gerekiyor. Buradan iki kitap ve bir defteri sembolik bir indirimle alınca başka kitap da alamadım zaten :). Bir de beni evde bekleyen kitaplar da vardı. En çok zamanım burada geçirdim herhalde. Zaten genç yaşlı birçok müşterisi var. Belli ki Antalya'da sevilen uğrak bir yer, kitapları incelerken hiç durmayan kapı açılınca çınlayan kapı sesinden biliyorum. Ad ve mekan insanı çekiyor.

Tek sevmediğim olay indirimin az olması hem de heyecanla Sinek Sekiz yayınlarını görüp "aa bu kitap tükenmiş siz de var" diye sevinçle dediğim için :(. Aslında Sinek Sekiz kitapları şu an yeniden basılmıyor ama tükenen ve internetten alınamayan bazı kitapları önceki basımdan kitapçıların elinde kalmış olabiliyor, Kitap Kurdu'ndaki Okulsuz Büyümek gibi. Keşke baştan böyle demeseydim dedim belki daha çok indirim alırdım çünkü başta ,Sinek Sekiz'e indirim yaparım demişti ama sanırım tükendiğini ben diyene kadar bilmiyordu ve ödeme yaparken iki lira indirim için aslında indirim yapmayabilirdim tükenmiş bu kitap demesi düşündürttü :/. Tekrardan basıma gireceğini İrem Çağıl Instagram'da söyledi, umarım olabilen en kısa sürede tükenen kitaplara ulaşabiliriz.


Yine de güzel bir yer, gidin görün. Onları da anlıyorum aslında kolay değil internetten alışveriş, D&R gibi şubeleri olan kitabevleri, mekan kirası, vergiler falan filan derken onlarda ayakta kalmaya çalışıyorlar. Ben de diğer seçenekleri tercih ediyorum çoğunlukla, bir kitap sever olarak. Bütçemiz kısıtlı ve okunacak çok kitap var. Yukarıda bahsettiğim olay beni biraz üzse de baya zaman geçirdim orada. Şimdi de Okulsuz Büyümek kitabını okuyorum ve gayet güzel gidiyor :).

İltem Sahaf




Yani kendilerine Türkiye'nin en büyük sahafı diyorlar, inanırım. Böyle bir yer yok. Labirent ve her yol kitaplara çıkıyor. Muhteşem bir yer, bayıldım. Resmin tümüne bakmaktan tek tek kitap inceleyemedim. Bir de sisteme kaydetmişler kitapları nasıl etmişler hayret. Öyle bir birikim öyle bir tarih kolay değil. Bir de antika eşyalar da vardı, değmeyin keyfime ağzım açık bakakaldım, aradığım kitapları sordum çıktım. Aslında öyle bir yer ki kütüphane gibi, sanki her basılan kitabın bir nüshası oradaymış gibi :). Aradığınız kitabın olmaması imkansız gibi geliyor :). Muhteşem bir yer, zamanım olsa tüm günümü o labirentte kaybolarak geçirmek isterdim, kim bilir neler keşfederdim ama bir dahakine. Yolu düşenler mutlaka ama mutlaka bu sahafı ziyaret etsin :). Pek etkin olmasalar da bu da Instagram hesapları buyurun :).



Daha birçok sahafa aradığım kitabı sordum ama zaman sıkıntısından dolayı inceleme fırsatım olmadı :(. Brautigan'ın tükenen kitaplarını bulamadım ama çok güzel zaman geçirdim. Antalyalılar çok şanslı böyle sahaflarla dolu şehirleri olduğu için bir de plajları tabi ki :). Antalya'ya gitme şansınız olursa bu kitap kokan mekanları es geçmeyin, ben gezemediğim tüm sahaflar adına da yazdım bu üç sahafı, siz hepsini gidin görün. Çok güzel kitaplar keşfedeceğinize eminim. Bir iki de hoş sohbet etmiş olursunuz. Daha çok sahafları gezelim daha çok sahaf olsun :). Bu güzel nesilden nesle aktarılan güzellikler bitmesin :). Sevgiyle :).



17 yorum:

  1. Ooo süpermiş, okurken burnuma taze kitap kokusu geldi :) (Videolara devamm ;)) )

    YanıtlaSil
  2. Antalya'ya yolum düşerse gideceğim ilk mekanlar belli oldu. Bu önerilerin için çok sağol.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim ama lütfen sadece bunlara değil diğerlerine de git, onları yazmadım diye gitmemezlik yapma üzülürüm :(, hepsi çok güzel :). Zaten hepsi yan yana hepsine git :).

      Sil
  3. Güzel yerlermiş, internetten satın alma konusunda haklısın ama bir yandan düşünürsek daha ucuza geliyor. Sahaftan alınmış eski kitaptan okumak çok güzel, çünkü bazen altı çizilmiş bir cümle ya da minik bir not buluyorsun kitapta, çok hoş. Benim için sahaftan alınan kitaplar hikayesi olduğu için değerli, yoksa illa birinci basım olmalı takıntım yok.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de senin gibi düşünüyorum, benim için de sahaflar daha özel :). Hele bir de küçük sürprizli notlu olanlar :). Hatta bazı güzel sahaflar var, çok ucuza birçok kitap alabiliyoruz ki genelde ikinci el kitaplar yenilere göre daha ucuz zaten. Bir de tükenmiş kitapları bulma şansımız da var :). Yani sahaflar güzeldir :).

      Sil
  4. Böyle farklı konularda yazılar okumayı seviyorum. Hele güzel fotoğraflarla süslenmişse...
    *O eski fotoğraf makineleri toplasak mı ne yapsak gözüm kaldı :p


    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, çok mutlu oldum :). Fotoğrafların hepsi bana ait o yüzden daha da mutlu oldum :).
      O makinelerin hepsi benim olsun mu diye ben de yazdım instagramda paylaşırken ama senle bölüşürüm :).

      Sil
  5. Bina olarak 2. ; çeşit olarak 3. sahaf süpermiş 😍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üçüncü sahaf bir efsane <3. Kesin gidilmeli :).

      Sil
  6. İnstada gordugumden beri bekliyorum yazini. Cok guzel olmus. İnsallah yolumuz duser. Bu sene tatil bana haram gibi. Hep bir mesguliyet var hayatimda. Video gormedim ama kutu acilisi gordum story de iclerinden benim de merak ettigim kitaplar var. Bakalim oku da yaz bloga. Bekliyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa sen var mısın instada adın ne bilmiyorum ben :). Tamam yazarım zaten bir yaz okumaları birikti, bunları da belki bir tur ayrı anlatırım okuduktan sonra. Umarım bu yaz sana sürpriz bir tatil getirir, nasıl bir tatil istiyorsan bir anda karşında bulursun, kendime de umuyorum :). Teşekkürler canım benim :).

      Sil
  7. bi ara sokak gibi bi yer var orda diy mi sahaflaaar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen bir orada bir de düz gidip sola dönünce :):). İltem falan orada :).

      Sil
  8. Teşekkür ederim canım benim :). Aynen sahaflar güzeldir :).

    YanıtlaSil
  9. Antalya'ya hiç gitmedim ama gitseydim de sahafları gezmek aklıma gelmezdi. Şimdi aklımın bir köşesinde olacak. Hepsinin yan yana olması gezme açısından büyük rahatlık. Emeğine sağlık canım :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Şulecim :). Gerçekten büyük rahatlık :). Tabi bütçeler için pek değil ama yan yana birçok kitapçı görmek çok güzel :).

      Sil