9 Nisan 2017 Pazar

Okumak İstediğim 6 Seri (Pazar 6'lısı)

Evvet, birkaç haftalık ayrılıktan sonra yine kavuştuk pazar altılısıyla :). Artık biliyorsunuz pazarları Harry Potter yazı serisi de yayınlıyorum, oh oh ne güzel :). Bir güne iki yazı. O yazıların ilki için buraya, ikincisi için buraya üçüncüsü için takibe tıklayınız :). Bu haftaki tema çok güzel, sanırım yine Şule'nin önerisi ki ben bayıldım. Bu tarz listelere bayılıyorum. Yeni yeni kitaplar görme şansım da oluyor. Yazmak da okumak da eğlenceli. Şimdi gelelim benim bu pazarın altılısına bakalım neler çıkmış :).


1. Yetenekli Bay Ripley - Patricia Highsmith


Bu seriden daha önceki şu pazar altılımda da bahsettim, değişen bir şey yok hala okumak istiyorum :). Bu aralar polisiye diziler ve kitaplar okumuşken bu seriyle taçlandırmak da güzel olur hani :).

2. Ölüm Kapısı Serisi - Margaret Weis+Tracy Hickman


Yaklaşık 6-7 seneye yakın kitaplığımda bulunan serinin ilk iki kitabını diğerlerini alana kadar okumayayım biraz beklesin diye diye bu kadar senedir duruyor. Bu arada ben eski Kayıp Rıhtım forumcularındanım, aranızda olanlar varsa selam olsun :). Bayadır aktif olmasam da hala severek takip ettiğim bir site. Orada önerilen bir seriydi. Ben de sahafta görünce almıştım.  İşte nereden nereye, bu vesileyle bir başlayayım ben ona :).

3. Yerdeniz Serisi - Ursula K. Le Guin


Yazarı zaten seviyorum bu seri de en çok okumak istediğim kitaplarından. Umarım severek okurum.

4. Dune Serisi - Frank Herbert


Bilim - kurgu fantastik kitapsever biri olarak serilerimin çoğunun bu türde olması da kaçınılmaz oluyor :). Yine Kayıp Rıhtım sağ olsun bu kitabı da ilk orada gördüm sanırım. Siyah kapakları olsun, hakkında yazılan yazılar olsun bir gün okuyacağım inanıyorum :). Küçük kitap olması da gerçekten çok hoş :). Ben eski tip belki bilirsiniz Bilgi Yayınevinden ya da Baskan'dan çıkan eski kitaplar gibi küçük kitaplara bayılıyorum. Keşke bazı kitaplar bu kadar büyük olmasa :/.

5. Vakıf Serisi - Isaac Asimov


Yazarı çok seviyorum öyle ki bir öykü kitabı vardır, en sevdiklerimden. Bu serisi de çok beğenildiğinden ben de okumak isterim :).

6. Sandman Serisi - Neil Gaiman


Fantastik ve bilim kurgu türünün listeyi ele geçirdiği bir pazar altılısının sonuncusu da bir çizgi roman. Normalde böyle bir okuma alışkanlığım yok ama hem çok sevilmesinden hem de yazarın Neil Gaiman olmasından kaynaklı beklentilerim büyük. Yeni seti çıkana kadar çok zor bulunan da br seriydi. Merakla okumayı bekliyorum :).


Bonus: İnce Memed Serisi - Yaşar Kemal


Yine okumak istediğim kitaplar pazar altılısında bu seri de vardı. Büyük eksilik, kesinlikle okumak istiyorum bu seriyi :).

Dipnot: Görseller tarafımdan hazırlanmıştır.

17 yorum:

  1. Yetenekli Bay Ripley filmi izleme listemde ve kitap serisi olduğunu şimdi öğrendim ve merak ettim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filmini ben de biliyorum ama kitabı okumadan izlemeyeceğim sanırım :).

      Sil
  2. Hadi insallah hepsini okursunnn :)

    YanıtlaSil
  3. ripley serisini okudum. eski yeni film çevrimlerini de. dune da okudum çok iyi tabii. filmi de çok iyi ve oyunu da vaar :) sandman eveeet pek sevilesii :)

    YanıtlaSil
  4. Çok teşekkür ederim, umarım ikimiz de istediğimiz serileri okuyabiliriz :).

    YanıtlaSil
  5. İnce Memed'i okuduğum için yazmadım. Bu hafta hiç ortak seçtiğimiz kitap yok :-( Benim okumak istediğim seri sayısı 6'dan çok fazlaydı, elerken zorlandım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ortak kitap olmaması daha güzel yeni yeni kitaplar keşfedelim, okumak istediğimiz listeler iyice uzasın :). Ben de yazıları okurken hatırladım bazı serileri bazılarını da okumak istedim, çok iyi oldu :).

      Sil
  6. Dune, Vakıf ve Sandman benim de okuamk istediğim seriler. :) Ne kadar çok seri var ya. :D
    Weis & Hickman ikilisinden İkizlerin Zamanı serisini merak ediyorum bende ya ama fırsat olmadı ki. :D
    Yerdeniz güzel seridir, özellikle ilk üç kitabını çok severim, sende seversin umarım. :9

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dimi, liste kabarık :). Yerdeniz'den çok umutluyum umarım severim :).

      Sil
    2. Ahahah ah bu listeler, ne kadar kitap okursan o kadar uzuyor. :D
      Yerdeniz güzel ama beklentin olmasın, beklenti insanın sevmesini engelliyor ya. :D

      Sil
    3. Yazarın bir kitabını okudum beğendim, bu seriyi de okuyan herkes beğeniyor yani istemeden bir umut oluyor :). Yine de çalışırım :).

      Sil
  7. Yerdeniz, Dune, Sandman ve İnce Memed benim de okumak istediğim seriler. Sandman'in ilk birkaç sayfasını okumuştum 😂 Gaiman favori yazarlarımdan olduğu için seriyi hem hemen okumak hem de biraz daha ertelemek istiyorum 😁

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdi Gaiman'ın elimde Anansi Çocukları var. O önceliğim ama bu seriyi de merak ediyorum. Sen benden önce okursun gibi bekliyorum yorumlarını :).

      Sil
  8. Yerdeniz serisini ben de çok merak ediyorum, umarım okuyabilirim :)

    YanıtlaSil