14 Ocak 2017 Cumartesi

Bir Yayınevi 6 Kitap (Pazar 6'lısı)



İlk pazar altılısını ben yazıcam, en önce ben, hep ben :):). Merhabalar, saat 00.00 oldu, pazara girdik, yine bu bölümle jet bir şekilde karşınızdayım. Resmen bekliyormuşum, pazar olsa da yayınlasam diye :). Bu haftanın konusu başlıktan anladığınız üzere bir yayınevi altı kitap. Lakin ben zaten kendi blogumda böyle bir bölüm yapıyorum şuradan ve şuradan örneklerine ulaşabilirsiniz. Bu bölümlerde bir yayınevi seçip o yayınevinden size beş yazar ve kitap öneriyorum o yüzden ben bu bölümde okuduklarım değil de okumak istediklerimi seçtim. Yani hiçbirini okumadım ama deli gibi okumak istiyorum. Peki ben hangi yayınevini seçtim? Belki bazılarınızın bildiği,çoktan okuduğu ya da instagram'da sevgili İrem Çağıl'ı takip edenler bilirler ve anladılar bile tabi ki Sinek Sekiz'den bahsediyorum. Bu konulara ilgim olduğundan, özellikle birkaç eğitimden, sunumdan ve bu yaşamı görüp az çok yaşadıktan sonra birkaç izlediğim filmi de sayarsak bu kitapları kesinlikle okumak istiyorum. Sizin de ilginiz varsa bir bakın ben de bu yayınevinin okumak istediğim kitaplarını bir bir sıralayayım :). Ama önce yayınevinden ve amaçlarından biraz bahsetmek istiyorum. Aslında onlar şurada çok güzel anlatmışlar ( http://www.sineksekiz.com/about/ ). Ben de biraz bahsedeyim, sürdürülebilir yaşam, permakültür, ekoloji, ekolojik yerleşkeler onların başlıca konuları olabilir. Bu uğurda kitap basımlarında kapaklarında plastik tabaka olmadan, doğal kağıtlar kullanıyorlar. Sitelerinden alışveriş yaparsanız ise size geri dönüşümlü kağıt ve ip kullanarak tek tek elde paketlenmiş kitaplar gönderiyorlar (başka yerlerden alım seçenekleri de var). Çok tatlılar değil mi? Ama onlar bunları tatlı olmak için değil bir amaç uğruna yapıyorlar ve bu çok güzel bir neden. Bu yüzdendir ki ben de yayınevinin sadece bahsettiğim altı kitabını değil tüm kitaplarını okumak isterim :). Bir de uygularsam ne ala :).

1. Şehirdekiler için Sürdürülebilir Yaşam Rehberi - Scott Kellog & Stanley Pettigrew





Adı bile ilginizi çekti değil mi :)? Ben de çok merak ediyorum, arka kapak yazısı da gerçekten bu ilgiyi daha çok attırıyor.

2. Okulsuz Büyümek - Ben Hewitt




Ben bu konuda daha önce de bazı kitaplar az çok okudum ve medyada da eminim görmüşsünüzdür bu tür haberler. Bizzat bu hayatı yaşayan ve çocuklarını okula göndermeyen bir babanın yaşamını okumak eminim çok yararlı olacaktır. Gerçekten öğrenmenin başka yolları olduğunu da öğrenmek ve okumak çok hoşuma gidiyor, bu kitap da güzel bir örnek olacaktır.

3. Bizim Dünyamız - Thich Nhat Hanh




Yine bu dünyayı yaşayan Nobel barış ödülü adayı bir Zen üstadının yazıları. Tanıtım yazısı benim merakımı daha çok arttıran bir etken oldu.

4. Permakülüre Giriş - Bill Mollison




Permakültür hakkında çok az bir bilgim var ve bunu kesinlikle arttırmak istiyorum. Bu konuda izlediğim videolar ve sunumlar bu konu hakkında fikir sahibi olmama sebep oldu ve bu kitapla daha çok bilgi sahibi olmak amacım :).

5. İnadına Canlı; Kadınlar, Ekoloji ve Hayatta Kalma - Vandana Shiva 




Kitabın başlığı, arka kapak yazısı yine bu kitabı merak ettiklerim listeme eklememi sağladı. Dünyada farklı yaşama şekilleri de var diyen bir kitap daha :).

6.  Ekoköyler; Sürdürülebilirliğin Yeni Ufukları - Jonathan Dawson




Yine başka yaşam şekilleri de var ya da yıkım yapmadan, doğayla savaşmadan onunla beraber yaşayabiliriz diyen bir kitap.

Son olarak; tekrardan belirtmek isterim yayınevinin sadece bu kitaplarını değil tüm kitaplarını okumak isterim. Hatta burada yazmadığım ama çokça okumak istediğim başka kitaplar da var. Bunun dışında kapakları çok ama çok güzel bu kitapların, özenilmiş ve kitapların temalarını da yansıtan kapaklar. Böyle bir yayınevinin Türkçe olarak bu konularda kitap yayınlaması belki de bir eksiği kapatıyor. O yüzden de ayrıca tebrik etmek gerekir. Peki siz bu yayınevini duydunuz mu? Hangi kitaplarını okudunuz, okumak istiyorsunuz lütfen yazın :). Bu haftanın pazar altılısını da zevkle yazdım, devamı da gelir umarım.

Öneri Makinesini Sosyal Medyada Takip Edin:

https://soundcloud.com/ms-m-5
https://www.tumblr.com/blog/mubblr
https://twitter.com/onerimakinesi

Dipnot: Fotoğrafların hepsi http://www.sineksekiz.com/ sitesinden alınmıştır.

20 yorum:

  1. Iyi ki bu yayınevinden bahsetmişsin çünkü ben malesef şuan öğrendim, ne güzel bişey yapıyorlarmış, ilk fırsatta detaylı incelemem lazım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Süper, incele tabi :). Okuduktan sonra yine yaz, merak ederim :) Sevgiler.

      Sil
  2. Sayende yeni bir yayınevi (ayrıca çok güzel bir politika uygulama izleyen bir yayınevi) ile tanışmış oldum.Çok teşekkürler ^^
    İyi ki hatırlattın pazar 6'lısını da gidip hemen yazı yazayım *-*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok mutlu oldum, ben teşekkür ederim yorumun için :). Tamam sen yaz ben geliyorum :).

      Sil
  3. Hiç bilmediğim kitaplar....Önerin iyi oldu.İnceleyeceğim :)

    YanıtlaSil
  4. Vay be yazıyı yazma hızına hayran kaldım. :D Ben daha yeni yazabildim ya zaman olmadı.
    Bu yayınevini de senden duydum ilk kez, kitapların ismi çok ilgimi çekti, yayınevine bir göz atmak gerek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben önceden bir giriş hazırladım, önceki pazar yazısında kafamda kurmuştum böylece hemen oldu :). Kesinlikle göz atmalısın :). Ben de senin yazına gidiyorum şimdi :).

      Sil
  5. Kitapevinden haberim yoktu, çok iyi yapmışsın bunu seçerek. Kitaplar enfes görünüyor, bir inceleyeceğim mutlaka :')

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, gerçekten incelenip okunması gereken bir yayınevi :).

      Sil
  6. Yazıya direk girdiğimde ilk ilgimi çeken Okulsuz Büyümek - Ben Hewitt oldu. Elimdeki kitaplar bittiği zaman bakacağım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de en merak ettiğim kitaplardan, sıra sıra okuyacağım artık :). Okursan sen de yaz, merak ederim :).

      Sil
  7. görmüştüm kitapçılarda eveeet ilginçler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet evet ben kendi yazımdan gaza gelip aldım bir kitabı yakında elimde olacak umarım, yazarım bir şeyler :)

      Sil
  8. İlk defa duyuyorum Sinek Sekizi. Ne kadar duyarlı bir yayıneviymiş. Günümüzde çoğu yayınevinin tek derdi parayken böyle amaçlar gütmeleri çok etkileyici.
    Madem sen böyle bir yayınevini bizle paylaştın bize de yayınevini yakından incelemek düşer o halde :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle incele :), yorumlarını bekliyorum okursan.

      Sil
  9. Bu yayınevini Kitaplık Kedisi'nin blogunda duymuştum. Şimdi daha ayrıntılı bilgi sahibi olmuş oldum. Bu tarz kitaplar basarak çok güzel bir iş yapıyorlar. Satışları bol olsun. Ben özellikle okulsuz Büyümek kitabını okumak isterdim çünkü bir öğretmen olarak bazen okulun gerekliliğini sorguluyorum. Kaptan Fantastik'ten sonra bu konuyu daha derin düşünmeye başladım :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de o kitabı ve türevlerini çok merak ediyorum bu tür başka kitaplar biliyorsan bana önersene :)

      Sil
    2. Şimdilik aklıma gelen bir kitap yok ama öğrendiğimde sana da yazarım.

      Sil
    3. Tamamdır, bekliyorum :)

      Sil