16 Haziran 2016 Perşembe

Bir Yayınevi Beş Yazar/Kitap (Can Yayınları)

Bu bölümümüzün bir diğer konuğu sevgili Can Yayınları. Kendilerini çok severim. Yine YKY'de olduğu gibi Can Yayınlarında da hem klasikleri hem yeni yazarları okumak büyük bir zevk. Söz konusu klasikler olunca güvendiğim yayınevlerindendir bu ikisi. Can Yayınlarının özellikle son birkaç yıldır yazları D&R ile anlaşmalı olarak yaptıkları 5 Lira kampanyası dolayısıyla birçok yazar keşfettim. Onları sonuna kadar destekliyor ve böyle daha çok kampanya yapmalarını diliyorum. Çok güzel yazarları içinde barındırıyor. Biz de bundan ne kadar yararlansak o kadar iyi. Aslında önermek istediğim çok yazar var ama şimdilik gelelim seçtiğim beş yazar ve kitaba.

1. 1984 - George Orwell




Her yerde görmüşsünüzdür eminim hepiniz de okudunuz ama bu listede olmazsa olmazdı. Kitap hakkında ekstra bir yorum yapmayacağım ama kesinkes herkesin ama herkesin okuması gereken bir kitap. Hayvan Çiftliği de güzeldir ama bu kitap bence en iyisidir. Lütfen okuyun, okutturun.

2. Şans Müziği - Paul Auster




Paul Auster bilinen postmodern yazarlardan. Bu kitabı da beni en çok etkileyen kitaplarından. "Görünmeyen" kitabı da güzeldir. New York Üçlemesi benim sıradaki Paul Auster kitabım. Eğer sizde postmodern okumayı seviyor iseniz Paul Auster'a şans verin.

3. Güvercin - Patrick Süskind




Koku kitabının yazarı Süskind'in yine etkileyici kısacık bir romanı. Karakterin iç çatışmaları, çekişmeleri okumaya değer. "Koku" en bilinen kitabı, onu da hem okuyup hem izlemenizi öneririm çünkü hem kitap hem filmi iyi olan nadir uyarlamalardan.

4. Simyacı - Paulo Coelho




Brezilyalı yazarla tanışmam bu kitaba dayanır. Birden fazla okuduğum nadir kitaplardan. Yine okumam gerektiğini hissediyorum şu aralar. Bu kitap dolayısıyla birkaç kitabını daha okudum ama "Simyacı" kadar etkileyeni olmadı. Sadece Elif kitabını çok vasat buldum. Onun dışında göz atmanız gereken bir yazar.

5. Yüreğinin Götürdüğü Yere Git - Susanna Tamaro




Çok istesemde klişelerden kaçamadım :). Hep duyulan, bildiğiniz yazarları listeledim. Eğer bir daha bu yayınevinin listesini yaparsam ki şüphesiz yaparım, daha az duyulan yazarları seçmeye çalışacağım :). Susanna Tamaro İtalyan bir yazar. Dili yumuşacık, akıp gidiyor kitap. Bir diğer kitabı "Sonsuza Kadar" da yine aynı şekilde. Birazcık dinlenmek isterseniz yanınızda bulunsun bu yazar. Özellikle bu mevsimlerde tek solukta okumak için güzel kitaplardan.


Not: Fotoğraflar yine babil.com'dan alınmıştır. Sitede seçili kitaplarda indirim var bakmanızı öneririm :). Alışverişlerinizde çok tatlı başkuşlu ayraçlar ve bez çanta gönderiyorlar <3.

2 yorum:

  1. Simyacı'yı çok sevmedim ben. 1984'ü geçtiğimiz aylarda 5-6 blogger okuduk. gerçekten etkileyici ve sarsıcı bir romandı. Paul Auster adını sık sık duyuyorum ama henüz hiçbir kitabını okumadım. Koku'nun filmini izlemiştim ve çok beğenmiştim. Yüreğinin Götürdüğü Yere Git elimde. Bu ay ya da ağustosta okuyacağım. Güzel kitaplar seçmişsiniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa ilk kez sanırım Simyacı'yı sevmeyen birini duydum genelde diğer kitapları hep tartışılır ama bu sevilir. 1984 zaten bir klasik. Auster'ın daha yeni bir kitabını bitirdim, eğer bir liste yaparsam "Yaz Okumaları" diye orada yine başka bir kitabını görebilirsiniz. "Koku"'yu bence hemen okuyun ardından da "Güvercin"'i. Güzel yazan bir yazar. "Koku" filmi kitabın çok da dışına çıkan bir film değil ama farklılıklar var. Tamaro'da böyle sakin bir yazar, sizi yormadan usulca anlatacaktır derdini.
      Ve teşekkürl ediyorum güzel yorumunuz için. Bu liste çok bilinen kitaplar oldu, muhtemelen ikincisi yapılır.

      Sil